بازگشت بازی فورتنایت به آیفون به لطف سرویس جدید مایکروسافت

به نظر می رسد سیاست اپل در حذف بازی محبوب فورتنایت از اپل استور شکست خورده و اینبار مایکروسافت با سرویس ابری ایکس باکس خود امکان اجرای این بازی را بر روی گوشی های آیفون فراهم کرده است.

بازگشت بازی فورتنایت به آیفون به لطف سرویس جدید مایکروسافت

بازگشت بازی فورتنایت به آیفون به لطف سرویس جدید مایکروسافت

از زمانی که اپیک گیمز دعوای حقوقی‌اش با اپل را آغاز کرد، بازی محبوب فورتنایت از فروشگاه اپ این غول فناوری حذف شد. اما حالا اپیک گیمز تصمیم گرفته با مایکروسافت همکاری کند تا دوباره این بازی را به آیفون بیاورد، البته از طریق سرویس گیمینگ ایکس باکس کلاود (Xbox Cloud Gaming).
به گفته مایکروسافت، این بازی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و برای تجربه آن تنها به یک حساب مایکروسافت به همراه اینترنت نیاز دارید. این بازی هم اکنون در 26 کشور در دسترس است و کاربران می‌توانند از طریق iOS (آیفون)، iPadOS (آیپد)، دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی آن را اجرا کنند.

از نظر فنی، راه‌حل جدید مایکروسافت دومین روشی است که با موفقیت یک بازی حذف شده از اپل استور را به آیفون‌ها و آی‌پدها بازمی‌گرداند. در ژانویه 2022، انویدیا اعلام کرد که Fortnite از طریق سرویس استریم بازی GeForce Now خود سازنده تراشه قابل اجرا خواهد بود، اگرچه روش مایکروسافت احتمالا جذاب‌تر خواهد بود.

ارسال نظر