مایکروسافت به دنبال خرید یک استودیوی جدید در لهستان است

رسانه کلیک - تهیه کننده مستند We Are Alright مدعی است که شرکت مایکروسافت برای توسعه استودیوی های بازی سازی خود، این بار به دنبال خرید یک استودیوی جدید در لهستان است.

مایکروسافت به دنبال خرید یک استودیوی جدید در لهستان است

کشور لهستان با وجود اینکه در گذشته دستاوردهای بزرگی در حوزه تکنولوژی و به خصوص بازی های ویدیویی نداشت، اما مدتی است که مهندسان و توسعه دهندگان این کشور با تاسیس استودیوی های بزرگی از جمله سی دی پراجکت رد (CD Project Red)، تک لند (Techland) و پیپل کن فلای (People Can Fly)، بازی های معروفی نظیر مجموعه The Witcher، Sniper Ghost Warrior و Dying Light راهی بازار کرده اند که هر کدام بازخوردهای خوب بازیکنان را به دنبال داشته و موفقیت های قابل توجهی را به ارمغان آورده اند. البته، با وجود اینکه سی دی پراجکت رد جزء ارزشمندترین کمپانی های این کشور شناخته می شود، اما تک لند نیز یک شرکت بزرگ محسوب می شود. با این حال، گویا مایکروسافت این بار برای گسترش فعالیت های خود در حوزه بازی های ویدیویی، قصد ورود و سرمایه گذاری در این کشور را دارد.

بر اساس پادکست جدید منتشر شده در یوتیوب، تهیه کننده‌ لهستانی مستند We Are Alright، بوریس نیشپیلاک (Borys Nieśpielak)، اعلام کرده که شرکت مایکروسافت به دنبال خرید یک استودیوی جدید در لهستان است. به گفته این فرد، تعدادی از مدیران مایکروسافت برای عقد قرارداد با یکی از استودیوی های لهستانی، به تازگی وارد این کشور شده اند که البته هنوز نتیجه این ماجرا قطعی نشده است. در اصل، این افراد با هدف خرید یک استودیوی بازی سازی به این کشور قدم گذاشته اند که مایکروسافت تا به امروز جزئیاتی از نتیجه این مذاکره ها به اشتراک نگذاشته است. بوریس نیشپیلاک در ادامه از ارائه نام استودیو خووداری کرده و گویا بنا به مسائل گوناگون، قصد فاش این ماجرا را نیز ندارد.

استودیوی جدید در لهستان

در حالی که سی دی پراجکت رد یک استودیوی باتجربه و مشهوری به حساب می آید، اما به نظر می رسد که شرکت مایکروسافت به خاطر ارزش بسیار بالای این استودیو، به دنبال خرید آن نیست. گزینه های احتمالی، همچنین، استودیوهایی همچون 11 بیت (۱۱-Bit)، سی آی گیمز، بلوبر تیم (Bloober Team) بیش از آنکه تمایل به همکاری با یک شرکت ناشر داشته باشند، اغلب به دنبال کارهای خصوصی و مستقل هستند. بدین ترتیب، گویا شرکت مایکروسافت نیز هیچ برنامه ای برای خرید این استودیو ها ندارد. بنابراین، شرکت های پیپل کن فلای و تک لند دو گزینه احتمالی هستند که ممکن است در آینده شاهد خرید یکی از آن توسط ردموندی ها باشیم. در میان این دو، پیپل کن فلای شانس بیشتری دارد، چرا که رابطه این شرکت با مایکروسافت بسیار خوب و نزدیک بوده و اخیرا نیز همکاری هایی در ساخت مجموعه Gears صورت گرفته شده است.

کنسول جدید مایکروسافت به نام ایکس باکس سری ایکس در تعطیلات سال میلادی 2020 عرضه خواهد شد. با این حال، هنوز قیمت و سخت افزارهای به کار رفته در این دستگاه اعلام نشده و اطلاعات زیادی درباره بازی های زمان عرضه کنسول نیز در اختیار نیست. شرکت سونی نیز در همین بازه زمانی نسبت به عرضه کنسول جدید خود تحت عنوان پلی استیشن 5 اقدام خواهد کرد.

ارسال نظر