مایکروسافت در پی کسب اطمینان از موفقیت سرویس xCloud است

رسانه کلیک - به گفته‌ی آقای فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، آن‌ها به دنبال این هستند که از موفقیت سرویس xCloud اطمینان حاصل کنند.

مایکروسافت در پی کسب اطمینان از موفقیت سرویس xCloud است

بر اساس صحبت‌های اخیر فیل اسپنسر (Phil Spencer) به نظر می‌رسد که مایکروسافت در رابطه با موفقیت سرویس xCloud در یکی دو سال پیش رو، دچار تردید شده است و کمی از موضع خود مبنی بر محدود کردن اجرای بازی‌ها به صورت استریم، عقب نشینی کرده است. چرا که بر اساس صحبت‌های اخیر مدیران بخش سرگرمی مایکروسافت، به خصوص ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیرعامل این شرکت بزرگ آمریکایی، آن‌ها به دنبال این هدف هستند که به نت‌فلیکس دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شوند؛ البته پیش از این‌ها شایعات بسیاری از سوی منابع خبری معتبر و تحلیل‌گران این عرصه مطرح شده بود که بر اساس آن، مایکروسافت برای ایکس‌باکس نسل بعد، روی اجرای بازی به صورت استریم و از طریق سرویس xCloud تمرکز خواهد کرد.

به طور کلی جدیدترین اخباری که از شرکت مایکروسافت و برند ایکس‌باکس به گوش می‌رسد، مبنی بر جاه طلبی‌های آن‌ها برای موفقیت سرویس xCloud در کنسول (یا شاید هم کنسول‌ها) ایکس‌باکس است. در همین راستا روز گذشته فیل اسپنسر و لری رایب (Larry Hryb) ملقب به Major Nelson (مدیر بخش برنامه‌نویسی شبکه ایکس‌باکس لایو) طی مصاحبه‌ای در رابطه با موفقیت سرویس xCloud و آینده این سرویس ابری، اظهارات خود را تشریح کردند. بر اساس صبحت‌های این دو عضو کلیدی ایکس‌باکس، آن‌ها سخت در تلاش هستند تا بتوانند به درست‌ترین شکل ممکن این سرویس را پیاده کنند تا موفقیت سرویس xCloud تضمین شده باشد.

فیل اسپنسر در این پادکست تاکید کرد که اجرای بازی‌ها به صورت استریم و از طریق سرویس xCloud چند سالی است که به یک روش رایج برای بسیاری از مردم تبدیل شده است؛ با این وجود، شرکت مایکروسافت در رابطه با تمرکز بیشتر روی این سرویس دست نگه داشته است و اعتقاد دارد که سرویس xCloud متعلق به آینده است و فعلا باید به فکر بهبود زیرساخت‌های آن باشند.

فیل اسپنسر مصاحبه‌ی خود را این گونه ادامه داد:

یکی از کار‌هایی که من در تعطیلات [کریسمس 2019 میلادی] انجام دادم، این بود که مشغول به اجرای بازی‌ها از طریق سرویس xCloud شدم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که پیاده سازی این سرویس را به درستی انجام خواهیم داد. چند سالی می‌شود که این روش، در میان بسیاری از مردم رواج یافته است اما اجازه دهید که تفکر ما این باشد که سرویس xCloud متعلق به آینده است. ما برای کار‌هایی که در رابطه با این سرویس می‌توانیم انجام دهیم، باید دیدگاهی 5 الی 10 ساله داشته باشیم.

هر چند نگرانی‌های بسیاری در رابطه با مسئله اجرای بازی‌ها به صورت استریم و سرویس xCloud مایکروسافت وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال راهی منطقی برای پیاده سازی این سرویس است. باید اعتراف کرد که مایکروسافت توانایی چنین کاری را دارد و انتظار می‌رود آزمایش‌های جدی را در رابطه با سرویس ایکس‌کلود انجام دهد. با این اوصاف و با توجه به صحبت‌های فیل اسپنسر، به نظر می‌رسد که ایکس‌باکس نسل بعد هم تمام و کمال قابلیت اجرای بازی‌ها به صورت فیزیکی را داشته باشد.

ارسال نظر