مایکروسافت کنسول پلی استیشن 5 را رقیب اصلی خود نمی‌داند

رسانه کلیک - به گفته مدیر ایکس باکس، برخلاف تصورها سونی و نینتندو جزء رقیب های اصلی مایکروسافت در نسل آینده نیستند و این شرکت با آمازون و گوگل رقابت می کند.

مایکروسافت کنسول پلی استیشن 5 را رقیب اصلی خود نمی‌داند

پلی استیشن 5 به عنوان کنسول جدید سونی در تعطیلات سال جاری به همراه Xbox Series X روانه بازار می شوند. طبق گزارش ها، هر دو دستگاه تقریبا دارای ویژگی های یکسانی هستند و به احتمال قوی، با یک قیمت ثابت به دست بازیکنان خواهند رسید. برخی از گمانه زنی ها به عملکرد بهتر PS5 در نسل بعدی اشاره می کنند که این موضوع به نحوی شکست دوباره مایکروسافت را نوید دهد. با این حال، به نظر می رسد که مایکروسافت نگران تاثیر منفی پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ روی فروش ایکس باکس سری ایکس نیست و بجای رقابت با سونی و نینتندو، دو کمپانی بزرگ گوگل و آمازون را به عنوان رقیب اصلی خود می داند.

آقای فیل اسپنسر، رئیس Xbox، در مصاحبه با وب سایت پروتکل اعلام کرده است که سونی و نینتندو دیگر به عنوان رقیب های اصلی مایکروسافت محسوب نمی شوند و دو شرکت آمازون و گوگل به خاطر تلاش برای راه اندازی موفق سرویس ابری مشابه Azure، تهدید جدی تری برای ردموندی ها هستند. در نظر داشته باشید که گوگل چند ماه پیش سرویس ابری بازی خود با نام Stadia را راه اندازی کرد و آمازون هم در پاییز امسال از دستاورد جدید خود در این زمینه رونمایی خواهد کرد.

فیل اسپنسر در این زمینه اعلام کرد:

زمانی که در مورد شرکت های سونی و نینتندو سخن می گوییم، ما احترام بسیار زیادی برای آن ها قائل می شویم. اما ما دو شرکت گوگل و آمازون را به عنوان رقیب های اصلی مایکروسافت در نسل بعدی می بینیم. من فکر می کنم که این دو کمپانی قصد دارند تا سرویس ابری مشابه Azure را مجددا راه اندازی کنند، اما باید در نظر داشت که ما در این چند سال اخیر بیش از ده ها میلیارد دلار روی این سرویس ابری سرمایه گذاری کرده ایم.

فیل اسپنسر در ادامه از عدم رقابت مایکروسافت با سونی و نینتندو در نسل آینده سخن گفت. وی می گوید که آمازون و گوگل در آینده نسبتا دور قصد تصاحب بازار صنعت بازی های ویدیویی را دارند و به همین دلیل، ردموندی ها دیگر وارد بر سر کنسول های سنتی با شرکت های سونی و نینتندو رقابت نخواهد کرد:

از آنجا که شرکت های گوگل و آمازون در نظر دارند بازار صنعت بازی های ویدیویی سراسر دنیا را به دست بگیرند، من قصد ندارم که در مبارزه و جنگ با سونی و نینتندو بر سر کنسول های سنتی شرکت کنم. این هدف اصلی مایکروسافت است.

هنوز منظور دقیق اسپنسر از این صحبت ها مبهم است. هرچند که ممکن است باطن قضیه متفاوت تر از این گفته ها باشد، اما به نظر می رسد که مایکروسافت در ظاهر اصلا نگران فروش ایکس باکس سری ایکس نیست و میزان فروش کنسول جدید پلی استیشن برای آن ها مهم نخواهد بود. در هر حال، کنسول های نسل نهم در اواخر سال جاری میلادی از راه می رسند و همچنان اطلاعات زیادی از آن ها از جمله مشخصات سخت افزار، تاریخ دقیق عرضه و قیمت این دو دستگاه منتشر نشده است.

ارسال نظر