درآمد بازی های موبایل در ایام کریسمس چقدر بود؟

رسانه کلیک - طبق گزارش وب سایت سنسور تاور، میزان درآمد بازی های موبایل در ایام کریسمس سال 2019 میلادی برابر با 210 میلیون دلار بوده است.

درآمد بازی های موبایل در ایام کریسمس چقدر بود؟

به طور معمول، ایام تعطیلات کریسمس پردرآمدترین دوره در سال در حوزه بازی های ویدیویی است که اغلب آمار و ارقام های جالبی از درآمد این صنعت عظیم طی این روزها منتشر می شود. با توجه به اینکه این حوزه بیشتر به سمت محصولات دیجیتالی معطوف شده، نوجوانان و گیمرهای زیادی در این دوره با دریافت هدایای مختلف و کارت هدیه های گوناگون، مبالغ زیادی را برای خرید بازی ها و همچنین در بخش سیستم پرداخت درون برنامه ای عناوین خرج می کنند.

حال که سال نو میلادی آغاز شده و کریسمس سال 2019 میلادی را پشت سر گذاشتیم، به نظر می رسد که این دوره از قاعده مذکور پیروی کرده و درآمد عظیمی از صنعت بازی های ویدیویی به خصوص بازی های موبایل را به خود اختصاص داده است. طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی گروه آماری سنسور تاور (Sensor Tower)، مجموع درآمد بازی های موبایل در طول کریسمس سال 2019 میلادی به رقم 210 میلیون دلار رسیده است. این آمار مختص یک سیستم عامل نیست و شامل تمامی هزینه های صرف شده توسط کاربران دو پلتفرم اندروید و iOS می شود. بر این اساس، درآمد بازی های موبایل در ایام کریسمس نسبت به بازه مشابه سال گذشته میلادی افزایش چشمگیری داشته و 76 درصد از کل تراکنش های مالی در میان تمامی برنامه های گوشی های همراه، به بازی های ویدیویی این پلتفرم تعلق دارد.

در این میان، مشابه همیشه کاربران ایالات متحده آمریکا 76 درصد از مجموع درآمد 210 میلیون دلاری بازی های موبایل را در اختیار دارند، به طوری که مردم این کشور در ایام کریسمس بیشتر از سایر بازیکنان به خرید بازی های گوشی های هوشمند تمایل داشته و به خوبی از سیستم پرداخت های درون برنامه ای تعدادی از عناوین استقبال کرده اند. اگر کنجکاور هستید که بدانید بیشتر این درآمد متعلق به کدام بازی ویدیویی است، لازم به ذکر است که PUBG Mobile با درآمد 8.5 میلیون دلاری در طول ایام کریسمس در صدر پردرآمدترین بازی های موبایل در کریسمس سال 2019 میلادی قرار دارد. البته این مبلغ هنگفت در اصل میزان درآمد بازی از شروع تعطیلات کریسمس سال گذشته تا به امروز را دربر می گیرد. جالب اینجاست که پابجی یک اثر کاملا رایگان بوده که برای اجرا و تجربه آن نیازی به خرید بازی نیست. با این حال، سیستم پرداخت درون برنامه ای این اثر بتل رویال باعث شده تا شرکت تنسنت گیمز و PUBG Corporation چنین درآمدی را در چند هفته اخیر داشته باشد.

از طرفی، مسلما درآمد بازی فورتنایت در طول این تعطیلات هم دست کمی از بازی PUBG Mobile ندارد و این عنوان نیز به خاطر سیستم پرداخت درون برنامه ای قدرتمند خود، پول های زیادی را برای شرکت اپیک گیمز به همراه داشته است. البته، هنوز گزارش کاملی از درآمد این عنوان در طول ایام کریسمس به اشتراک گذاشته نشده است.

ارسال نظر