احتمال عرضه بازی‌های سه بعدی برای نینتندو سوییچ وجود دارد

رسانه کلیک - با توجه به ثبت اختراعی که اخیرا شرکت نینتندو انجام داده است، این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک بازی‌های سه بعدی برای نینتندو سوییچ منتشر شود.

احتمال عرضه بازی‌های سه بعدی برای نینتندو سوییچ وجود دارد

اگر بازی‌های سه بعدی برای نینتندو سوییچ منتشر شود، این اولین باری نیست که شرکت نینتندو مشغول به توسعه و عرضه بازی‌های سه بعدی (3D) برای کنسول‌های خود می‌شود. همان طور که می‌دانید، این شرکت ژاپنی تاریخچه بلند و درخشانی در زمینه توسعه بازی‌های سه بعدی دارد. شروع آن از سال 1995 میلادی (مصادف با 1374 شمسی) با Virtual Boy بود و آخرین کنسول نینتندو هم که قادر به اجرای بازی‌های سه بعدی بود، کنسول دستی Nintendo 3DS بود که از هر لحاظ در سراسر جهان موفقیت‌های چشمگیری را نصیب سازندگانش کرد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که نینتندو نمی‌خواهد به همین راحتی‌ها در زمینه توسعه و اجرای بازی‌های سه بعدی کناره گیری کند.

چند روز پیش شرکت نینتندو در اداره ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده آمریکا، فناوری ثبت کرده است که نشان می‌دهد تحقیقات و فعالیت‌های این شرکت در زمینه بازی‌های سه بعدی همچنان ادامه دارد.

توضیحات دقیقی از این اختراع هنوز منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد که این اختراع مربوط به یک دوربین خیلی کوچک است که به تلویزیون متصل می‌شود و حرکت‌های دقیق چشم را زیرنظر می‌گیرد؛ سپس، با توجه به حرکت‌های چشم نمایش تصویر به گونه‌ای خواهد بود که مخاطب احساس می‌کند در عمق تصاویر فرو رفته است بنابراین، لذت بردن از فضای سه بعدی که به لطف این تکنولوژی نمایش داده می‌شود، به هیچ عینکی نیاز نیست.

بر خلاف این تکنولوژی جدید، شرکت نینتندو برای کنسول 3DS از اثر stereoscopic استفاده می‌کرد که با بهره گیری از تابش مناسب نور صفحه، توهم حضور در محیط بازی را به مخاطب القا می‌کرد.

البته نمی‌توان گفت با استفاده از این اختراع جدید، به زودی بازی‌های سه بعدی برای نینتندو سوییچ منتشر خواهند شد. بسیاری از اختراعات صرفا در همان مرحله ثبت باقی می‌مانند و به تولید انبوه نمی‌رسند. برخی دیگر هم چند سالی طول می‌کشد تا به مرحله تولید انبوه و عرضه به بازار برسند. با این تفاسیر، هنوز مشخص نیست که نینتندو از این تکنولوژی در چه مقطع زمانی و برای چه سخت افزاری بهره خواهد برد؟

اگر با استفاده از تکنولوژی 3D جدید نینتندو، بازی‌های سه بعدی برای نینتندو سوییچ عرضه شوند، می‌تواند شرایط این کنسول دستی را در بازار به طور چشمگیری رونق دهد. از طرفی دیگر هم این احتمال وجود دارد که نینتندو از این تکنولوژی برای کنسول نسل بعد خود استفاده کند تا بتواند با تکیه بر آن و سایر ابتکاراتش، با کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت به رقابت بپردازد.

ارسال نظر