مدیر پلی استیشن از هزینه ساخت بازی های نسل نهم می‌گوید

رسانه کلیک - مدیر کل بخش پلی استیشن شرکت سرگرمی های تعاملی سونی در مصاحبه اخیر خود توضیحاتی در خصوص هزینه ساخت بازی های نسل نهم پلی استیشن ارائه کرده است.

مدیر پلی استیشن از هزینه ساخت بازی های نسل نهم می‌گوید

سخت افزارهای به کار رفته در کنسول های جدید سونی و مایکروسافت نشان می دهد که در نسل بعدی شاهد ارتقای چشمگیر گرافیک بصری بازی ها خواهیم بود. این موضوع نه تنها در قیمت تمام شده دستگاه ها تاثیرگذار خواهد بود، ظاهرا هزینه تولید بازی ها را نیز افزایش خواهد داد و شرکت سرگرمی های تعاملی برای پیشروی گام به گام در این صنعت، احتمالا بودجه ساخت تعدادی از عناوین انحصاری خود برای نسل بعدی را افزایش می دهد.

آقای جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر بخش پلی استیشن، در این خصوص توضیح داده که هرچه تکنولوژی بصری و گرافیک بازی ها ارتقا می یابند، هزینه های انسانی و همچنین بودجه ساخت بازی ها هم به همان میزان افزایش پیدا می کنند. به همین خاطر، سونی و سایر کمپانی ها باید منابع مالی بیشتری را به استودیوی های سازنده بازی های خود اختصاص دهند که در این صورت، یا قیمت فروش بازی های نسل نهم افزایش خواهد یافت، یا هزینه اشتراک در سرویس هایی همچون پلی استیشن پلاس، ایکس باکس گیم پس و غیره گران تر از پیش خواهد شد.

جیم رایان در این زمینه اعلام کرد:

از آنجا که پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی بصری منجر به خلق تصاویر و صحنه های واقع گرایانه تری می شود، انتظار می رود که افزایش هزینه های انسانی و مالی توسعه بازی ها را در پیش خواهیم داشت.

پیش تر آقای جیم رایان ادعا کرده بود که قیمت کنسول پلی استیشن متناسب با ارزش ها و امکانات آن خواهد بود. بسیاری از تحلیل گران معتقد هستند که سخنان این مدیر در راستای زمینه سازی سونی برای اعلام قیمت PS5 است و آنطور که به نظر می‌رسد، هزینه تمام شده این دستگاه جدید کمی فراتر از انتظارهای بازیکنان خواهد بود. با این وجود، پیش بینی شده که هر دو کنسول نسل نهم با قیمتی در حدود 500 الی 700 دلار عرضه شوند. از طرفی، بر اساس برخی از حدس و گمان ها، ظاهرا مایکروسافت به خاطر پشتوانه مالی هنگفت و سرمایه قوی، ایکس باکس سری ایکس را نزدیک به صد دلار ارزان تر از پلی استیشن 5 به فروش خواهند رساند.

شرکت سونی راس ساعت 00:30 دقیقه بامداد روز ۱۶ خرداد ماه به وقت ایران (چهارم ماه ژوئن) مراسمی با محوریت پلی استیشن 5 برگزار خواهد کرد که در جریان آن، شاهد نمایش گیم پلی بازی های انحصاری PS5 خواهیم بود و انتظار می رود که جزئیات بیشتری درباره سایر قابلیت های این کنسول به اشتراک گذاشته شود ( رویداد ویژه پلی استیشن 5 آخر این هفته برگزار می‌شود ).

بر اساس گفته های سونی، کنسول پلی استیشن 5 در اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس نیز برای عرضه در این بازه زمانی برنامه ریزی شده است. با این حال، هنوز هر دو کمپانی تاریخ عرضه دقیق دستگاه های نسل بعدی را مشخص نکرده اند. البته، توسعه دهندگان بر این باورند که ویروس کرونا هیچ تاثیری روی ساخت سیستم های جدید نمی گذارد و هر دو دستگاه در زمان مقرر به دست بازیکنان خواهد رسید.

ارسال نظر