آپدیت 6.50 پلی‌استیشن 4 منتشر شد | اضافه شدن Remote Play روی iOS

رسانه کلیک - بالاخره پس از چند هفته انتظار آپدیت 6.50 پلی‌استیشن 4 برای دانلود در دسترس قرار گرفت و شما می‌توانید از همین لحظه شروع به دانلود و نصب این فریمور جدید کنید.

آپدیت 6.50 پلی‌استیشن 4 منتشر شد | اضافه شدن Remote Play روی iOS

البته تغییراتی که به لطف آپدیت 6.50 پلی‌استیشن 4 به کنسول شما اضافه می‌شود، به ریجن و منطقه زندگی شما وابسته است و متناسب با آن، تغییرات متفاوتی را پس از به روزرسانی در کنسول خود مشاهده خواهید کرد. اما به طور کلی، مهم‌ترین قابلیتی که پس از به روزرسانی 6.50 به کنسول پلی‌استیشن 4 اضافه می‌شود، قابلیت Remote Play روی دستگاه‌های با سیستم عامل iOS است. البته شما باید برای بهره مندی از این ویژگی دوست داشتنی نرم‌افزار مخصوص Remote Play را برای کنسول خود دانلود کنید.

دیگر نکته‌ی جالب توجه این به روزرسانی، حجم بسیار کم آن است. آپدیت 6.50 پلی‌استیشن 4 فقط و فقط 400 مگابایت حجم دارد بنابراین به نظر نمی‌رسد که برای دانلود آن مشکل خاصی وجود داشته باشد.

قابلیت‌های که به موجب آپدیت 6.50 پلی‌استیشن 4 به کنسول شما اضافه خواهند شد عبارت هستند از:

  • قابلیت Remote Play روی دستگاه‌های iOS. شما می‌توانید با استفاده از PS4 Remote Play کنسول پلی‌استیشن 4 خود را به موبایل یا تبلت‌های با سیستم عامل iOS متصل کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید برای دانلود برنامه PS4 Remote Play از اپ استور استفاده نمایید.
  • شما می‌توانید هم اکنون در هنگام استفاده از برنامه Niconico Live کیفیت استریم را روی 720p تنظیم کنید. البته این سرویس تنها در برخی از کشور‌ها در دسترس است.
  • می‌توانید دکمه ورود (Enter) خود را در منوی کنسول پلی‌استیشن 4، از دکمه‌ای به دکمه‌ای دیگر تغییر دهید. برای انجام دادن این کار، می‌توانید از طریق منوی اصلی پلی‌استیشن 4 خود و از مسیر Setting > System اقدام کنید. بیشترین کاربرد این بخش مربوط به پلی‌استیشن 4هایی است که دکمه دایره عمل ورود را انجام می‌دهد و کاربران می‌توانند با استفاده از آپدیت 6.50 پلی‌استیشن 4 آن را با دکمه X (ضربدر) عوض کنند.

شاید مهم‌ترین به روزرسانی که در چند ماه اخیر برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شده است، آپدیت 6.00 باشد که قابلیت‌های جذابی مانند انتخاب تصویر پس زمینه سفارشی از طریق USB، مدیریت زمان بازی و دیگر محتویات جذابی را به کنسول پلی‌استیشن 4 اضافه کرده است.

  • انتخاب تصویر پس زمینه سفارشی برای پلی‌استیشن 4 از طریق USB

در اولین گام باید یک پوشه در USB به نام IMAGES ایجاد کنید و توجه داشته باشید که پوشه IMAGES را داخل پوشه دیگری ایجاد نکرده باشید. سپس می‌توانید تصاویر دلخواه‌تان را داخل این پوشه بریزید. دیگر نکته‌ای که باید همواره آن را در نظر داشته باشید این است که حداکثر وضوح تصویر انتخابی شما برای کنسول پلی‌استیشن 4 می‌تواند 1920x1080 و برای کنسول پلی‌استیشن 4 پرو 3840x2160 باشد.

سپس باید USB خود را به پلی‌استیشن 4 متصل کرده و از مسیر Settings > Themes > Select Theme > Custom > Select Image > USB Storage Device تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین در ادامه می‌توانید بزرگ‌نمایی و بُرش‌های مد نظر خود را از طریق کنسول خود روی این تصاویر اِعمال نمایید.

همچنین شما می‌توانید از مسیر Select Messages > Select Message > Group Settings > Image> Change Image> USB Storage Device پیام‌های گروهی خود را با انتخاب تصاویر مدنظرتان شخصی‌سازی کنید.

  • مدیریت زمان بازی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها به روزرسانی 6.00 کنسول پلی‌استیشن 4، اضافه شدن نسخه کامل مدیریت زمان بازی بود. با استفاده از این قابلیت خانواده‌ها می‌توانند برای فرزندان خود یا اعضای کوچک خانواده ساعات مشخصی را برای انجام بازی در کنسول پلی‌استیشن 4 تعریف کنند. بازه‌های زمانی می‌توانند در طول هفته نیز تعریف شوند. برای مثال شما می‌توانید تعیین کنید که کودک به مدت 2 ساعت بین ساعت‌های 4 بعد از ظهر الی 7 بعد از ظهر بازی کند و در روز‌های پایانی هفته، به مدت 4 ساعت از بین ساعات 8 صبح الی 8 بعد از ظهر به انجام بازی بپردازند.

آیا به روزرسانی‌های بالا را روی کنسول خود اعمال کرده اید؟ اگر پاسخ شما منفی است، پیشنهاد می‌کنیم با آپدیت 6.50 پلی‌استیشن 4 از ویژگی‌های جدید سونی برای این کنسول، بهره ببرید.

ارسال نظر