ترفندهای جالب PS4 که احتمالاً نمی دانید

اگر از آن دسته از گیمرهایی هستید که به تازگی پلی استیشن 4 خریداری کرده اید و یا از قبل این کنسول را داشته اید اما از برخی قابلیت های مخفی PS4 با خبر نبودید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را در کلیک دنبال کنید.

ترفندهای جالب PS4 که احتمالاً نمی دانید

ترفندهای جالب PS4 که احتمالاً نمی دانید

شیر کردن عکس و فیلم
دیگر مورد از ترفند های ps4 ، امکان به اشتراک گذاری فیلم و عکس را برای شما فراهم می کند. برای این کار، دکمه‌ ی Share در کنترلر را فشار دهید و اسکرین ‌شات ‌ها و ویدئوهای مورد نظرتان را به اشتراک بگذارید.

شنیدن موزیک
شاید جزء آن دسته از افرادی باشید که دوست دارند موقع بازی کردن، آهنگ گوش کنند. با استفاده از Spotify یا موزیک پلیر پلی‌استیشن 4، می توانید هنگام بازی، هر آهنگی را که دوست دارید پلی کنید و از آن لذت ببرید.

مخفیانه آنلاین شوید
آیا می دانستید که می توانید بدون اطلاع سایر کاربران، در پی اس 4 آنلاین شوید؟ این یکی از جالب ترین ترفندهای پلی استیشن 4 است که به واسطه آن می توانید آنلاین شدن خود را مخفی کنید. بعد از باز کردن پروفایل تان، روی گزینه ی Online Status کلیک کنید تا به Appear Offline تغییر پیدا کند.

مدیریت زمان بازی
در بخش قبل اشاره کردیم که پلی استیشن 4 امکان مدیریت زمان بازی را برای شما فراهم می کند. یعنی شما می توانید ببینید که چه میزان زمان برای یک بازی صرف کرده اید و علاوه بر آن، یک بازه زمانی مشخص را برای بازی کردن مشخص کنید. به این ترتیب، وقتی به پایان زمان تعیین شده نزدیک شدید، یک نوتیفیکیشن به نمایش در آمده و زمان باقی مانده را اطلاع می دهد؛ در نتیجه شما می توانید بازی را ذخیره کنید. این ترفند، به ویژه زمانی کاربرد دارد که قصد دارید زمان بازی کردن فرزندتان را کنترل کنید. نکته جالب تر این که قابلیت مذکور، با استفاده از موبایل و کامپیوتر هم قابل تنظیم است.

استفاده از اپلیکیشن موبایل ps
اگر از موبایل سونی استفاده می کنید، این امکان برای شما فراهم شده که بتوانید از طریق گوشی به محتوای ps خود دسترسی داشته باشید. Sony اپلیکیشنی طراحی کرده که قابلیت های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد؛ چت کردن، تماشای بازی سایر کاربران و استفاده به عنوان صفحه کلید ps4 از جمله این قابلیت ها هستند. البته کاربردی ترین قابلیت این اپلیکیشن، همین امکان تایپ است که سرعت کار کاربران را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. خوشبختانه نسخه ی اندروید و iOS این اپلیکیشن عرضه شده و کاربران سایر برندهای موبایل نیز می توانند از آن استفاده کنند.

پاک کردن نوتیفیکیشن ‌ها
حتما در حین استفاده از پلی استیشن 4 سونی ، با حجم بالایی از نوتیفیکیشن ها یا اعلان ها مواجه شده اید. این مورد از ترفند های ps4 ، به شما این امکان را می دهد که اعلان های اضافی را پاک کنید. برای این کار، منوی تنظیمات را باز کنید و با فشار دادن دکمه‌ی Options یا مثلث، اعلان های مورد نظرتان را یکی یکی یا به صورت گروهی پاک کنید. البته طبق گفته ی کارشناسان تعمیرات سونی در مرکز سخت افزار ایران، این قابلیت تنها در آپدیت ۵.۵۰ پلی استیشن 4 وجود دارد.

دسته بندی بازی ها
یکی دیگر از ترفند های ps4 ، امکان دسته بندی بازی ها است. شلوغی و بی نظمی منو در این دستگاه، همواره برای کاربران دردسرساز بوده است. به واسطه این ویژگی، شما می توانید بازی ها و برنامه های مورد نظرتان را در فایل های جداگانه دسته بندی کرده و راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید. برای این منظور، باید اول اپلیکیشن یا بازی مورد نظرتان را انتخاب کنید و کلید Options را بزنید. سپس گزینه‌ ی Add to Folder را انتخاب کرده و برنامه ها را در پوشه ای که مورد نظرتان است، قرار دهید.

بازی با ps4 از طریق مک، pc یا ویتا
یکی دیگر از ترفندهای ps4 ، مربوط به کاربران کاربران مک و ویتا است. کافی است این عزیزان، برنامه‌ ی نرم ‌افزار PS4 Remote Play را روی لپ تاپ ویندوزی یا مک خود دانلود و کنند. با استفاده از این نرم ‌افزار، استریم بازی ‌ها به گجت های مربوطه منتقل شده و تنها چیزی که نیاز است، یک اینترنت پر سرعت است.

روشن کردن تلویزیون با ps4
به عنوان آخرین مورد از ترفندهای ps4 ، باید به امکان روشن شدن تلویزیون با این دستگاه اشاره کنیم. اگر تلویزیون شما از استاندارد CEC پشتیبانی می کند، آن را با کابل HDMI به پلی استیشن متصل کنید و سپس وارد منوی Settings شوید. بعد از انجام این مراحل، System را باز کرده و گزینه ‌ی Enable HDMI Device Link را فعال نمایید.

قابلیت های ps4
بسیاری از افرادی که از پلی استیشن استفاده می کنند، در مورد قابلیت های متعدد این کنسول اطلاعاتی ندارند. این کنسول جذاب علاوه بر بازی کاربری های دیگری هم دارد. به عنوان مثال می توانید فیلم ها و عکس های مورد نظرتان را در آن به نمایش در آورید. یا می توانید به صورت مخفی آنلاین شوید تا کاربران دیگر از حضور شما مطلع نشوند. قابلیت ها و امکانات بی شماری به کنسول های جدید سونی اضافه شده که کار کردن با آنها را برای افراد لذت بخش تر می کند. مدیریت زمان بازی، پاک کردن نوتیفیکیشن‌ها، قرار دادن بازی‌ها در پوشه‌های مختلف، افزایش حافظه‌ی داخلی، اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات‌ها و ویدیوها، ایجاد پس‌زمینه‌ی سفارشی، تغییر میزان روشنایی نوار نورانی کنترلر و مواردی از این دست، تنها بخشی از قابلیت های ps4 هستند.

ارسال نظر