پلی استیشن 5 به همراه بازی های انحصاری جدید عرضه می‌شود

رسانه کلیک - سردبیر وب سایت معروف کوتاکو بر این باور است که کنسول جدید سونی یعنی پلی استیشن 5 همراه با بازی های انحصاری جدید عرضه خواهد شد.

پلی استیشن 5 به همراه بازی های انحصاری جدید عرضه می‌شود

مدت ها پیش برخی از تجلیلگران از عرضه بازی های انحصاری جدید در زمان عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس خبر دادند. سپس، دیروز بود که مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوی های ایکس باکس، در مصاحبه با وب سایت MCV اشاره کرد که مایکروسافت از زمان شروع نسل نهم چند سالی از کنسول های نسل هشتم پشتیبانی می کند و به مدت یک الی دو سال، تمامی بازی های انحصاری Xbox Series X علاوه بر انتشار روی رایانه های شخصی، برای ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس هم عرضه خواهد شد ( بازی های Xbox Series X برای ایکس باکس وان هم منتشر می‌شود ).

در پی انتشار این خبر، هواداران سونی خواستار انتشار برنامه های این شرکت برای بازی های انحصاری خود در نسل نهم کنسول ها هستند. در این میان، جیسون شرایر، سردبیر رسانه معروف کوتاکو، در تازه ترین پادکست این وب سایت اعلام کرده که مشابه ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 5 هم در زمان عرضه دارای بازی های انحصاری جدیدی خواهد بود که البته هیچ برنامه ای برای انتشار این عناوین روی کنسول پلی استیشن 4 و حتی مدل پرو آن وجود ندارد.

جیسون شرایر در این خصوص می گوید:

من اسامی تعدادی از بازی های روز عرضه پلی اسیتشن 5 را شنیده ام. البته قصدی برای افشای این نام ها ندارم چر که قرار است در آینده گزارش هایی در این زمینه منتشر کنم. باید عرض کنم که تمامی این عناوین فقط روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه خواهند شد.

چند روز پیش بود که جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی استیشن و شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، در گفت و گو با رسانه ژاپنی اعلام کرد که هنوز از تمامی ویژگی های اصلی و منحصر به فرد پلی استیشن 5 رونمایی نشده و بازیکنان با تفاوت های عمده در قابلیت های نسل نهم و نسل های پیشین آشنا نیستند ( ویژگی های منحصر به فرد پلی استیشن 5 هنوز معرفی نشده‌ است ). این در حالی است که گزارش جدید وب سایت معروف VGC نشان می دهد این شرکت ژاپنی مشابه سال گذشته برنامه ای برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در مراسم E3 2020 ندارد ( سونی در نمایشگاه E3 2020 حضور ندارد؟ ).

در حالی که شرکت سونی هنوز از کنسول جدید پلی استیشن 5 به طور کامل پرده برنداشته است، اما گفته شده که این دستگاه در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. از طرفی، کنسول جدید ایکس باکس به نام ایکس باکس سری ایکس هم در بازه زمانی مشابه به دست بازیکنان خواهد رسید.

ارسال نظر