شایعه: ساخت بازی Resident Evil 8 آغاز شده است

رسانه کلیک - پس از موفقیت‌های دو نسخه اخیر مجموعه بازی ترسناک شرکت کپکام، به نظر می‌رسد این بازیساز ژاپنی ساخت بازی Resident Evil 8 را شروع کرده است.

شایعه: ساخت بازی Resident Evil 8 آغاز شده است

بعد از این که کپکام تغییرات ساختاری را در سری بازی‌های Resident Evil ایجاد کرد، توانست یک بار دیگر محبوبیت فراوانی را بین طرفداران خود و علاقه مندان به بازی‌های ترسناک به دست آورد. تا حدی، نتایج مثبت این تغییرات در بازی Resident Evil 7: Biohazard را لمس کردیم. هر چند بعد از آن، نسخه بازسازی شده‌ی بازی Resident Evil 2 هم در هفته گذشته منتشر شد و توانست از دید منتقدان بهتر از سایر Resident Evilهای ده سال اخیر ظاهر شود، ما این طور به نظر می‌رسد که بازی Resident Evil 7: Biohazard در بازار موفقیت بیشتری داشته است. گذشته از همه این مسائل، با تحلیل این دو بازی می‌توان به این نتیجه پی برد شرکت کپکام (Capcom) سازنده و ناشر این مجموعه بازی، سری Resident Evil را یک بار دیگر روی مدار موفقیت قرار داده است.

بر اساس گزارشی که از وب‌سایت Twisted Voxel ارائه شده است، پس از این موفقیت‌ها، کپکام تصمیم به ساخت بازی Resident Evil 8 گرفته است هر چند که به نظر می‌رسد خیلی سریع و عجولانه تصمیم به همچین چیزی گرفته است. این وب‌سایت ادعا کرده است که شخصی با نام Evil VR در شرکت کپکام مشغول به کار است و به منابع این شرکت دسترسی دارد و این خبر را او در اختیارشان قرار داده است. شاید جالب باشد بدانید که پیش از تایید ساخت نسخه بازسازی شده‌ی بازی Resident Evil 2، این شخص و این وب‌سایت شایعه ساخت این بازی را به اطلاع عموم رسانده بودند؛ بنابراین باز هم این احتمال وجود دارد که خبر ساخت بازی Resident Evil 8 صحت داشته باشد.

همچنین اطلاعاتی از این بازی توسط این وب‌سایت فاش شده است. گفته می‌شود که بیشتر تمرکز بازی روی کشفیات و حل معما‌ها خواهد بود. وقایع بازی در یک جزیره دور افتاده و خالی از سکنه اتفاق می‌افتد؛ جایی که یک آزمایشگاه مخوف سعی در تبدیل انسان‌ها به Eveline دارد. همچنین ساخت سلاح‌های بیولوژیکی، از دیگر فعالیت‌های این آزمایشگاه خواهد بود.

همچنین طرح‌هایی از موجوداتی مانند هوک من (hook-man) [که یکی از مخوف‌ترین دشمنان بازی Resident Evil 4 بودند] به بازی Resident Evil 8 قرض داده شده اند! وظیفه این موجود مانند تایرانت (Tyrant) در بازی Resident Evil 2 است؛ به عبارتی دیگر باید در هر لحظه از بازی انتظار داشته باشید که این وجود سرسخت و ترسناک، هر لحظه عرصه را برای‌تان تنگ تر کند و همواره در تعقیب شما باشد. بنابراین این موجود نقش بسیاری مهمی در روند گیم پلی و روند داستانی بازی خواهد داشت.

ساخت بازی Resident Evil 8

با این وجود که بسیاری از مسائل مربوط به ساخت بازی Resident Evil 8 از نظر کپکام به قطعیت رسیده است، اما آن‌ها هنوز تصمیم نگرفته اند که این بازی را به یکی از نسخه‌های اصلی سری بازی Resident Evil تبدیل کنند یا نه؛ یعنی هنوز مشخص نیست که این بازی، Resident Evil 8 نام داشته باشد یا مانند Code Veronica یک اسپین آف مهم در این مجموعه بازی باشد. همچنین قرار است که این بازی بر خلاف بازی Resident Evil 7: Biohazard دارای زاویه دید سوم شخص باشد.

این منبع خبری اعلام کرده است که ساخت بازی Resident Evil 8 از حدود یک سال پیش آغاز شده است؛ دقیقا از زمانی که آخرین بسته الحاقی بازی Resident Evil 7: Biohazard منتشر شد!

همان طور که می‌دانید در چند ماه اخیر شایعات بسیار زیادی به ساخت نسخه بازیسازی شده‌ی بازی Resident Evil 3: Nemesis دامن می‌زدند. هر چند که بنابر مصاحبه‌های برخی از نفرات کپکام، مشخص شده است که این شرکت ژاپنی، به بازسازی این بازی اشتیاق زیادی دارد اما به گفته این منبع، اگر هم قرار باشد ساخت نسخه بازسازی Resident Evil 3: Nemesis آغاز شود، پس از عرضه بازی Resident Evil 8 اتفاق خواهد افتاد. در ادامه تایید شد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای در رابطه با بازسازی بازی‌های Resident Evil 4 و Resident Evil 5 در شرکت کپکام وجود ندارد.

هنوز شرکت کپکام هیچ واکنشی نسبت به ساخت بازی Resident Evil 8 نشان نداده است. ممکن است این بازی برای کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت منتشر شود با این وجود، بر اساس گفته‌های این شرکت، ساخت نسخه بازسازی شده‌ی بازی Resident Evil 3: Nemesis متحمل‌تر به نظر می‌رسد.

همان طور که اشاره شد، بازی Resident Evil 2 Remake آخرین نسخه از این فرانچایز است که هم اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته است.

ارسال نظر