رویداد ویژه پلی استیشن 5 آخر این هفته برگزار می‌شود

رسانه کلیک - بر اساس بیانیه اخیر شرکت سونی، رویداد ویژه پلی استیشن 5 در روز جمعه شانزدهم خرداد ماه امسال به صورت دیجیتالی برگزار خواهد شد که در آن شاهد نمایش گیم پلی بازی های نسل بعدی خواهیم بود.

رویداد ویژه پلی استیشن 5 آخر این هفته برگزار می‌شود

از آنجا که کمتر از چند ماه به شروع نسل نهم در صنعت بازی های ویدیویی باقی مانده، شرکت سونی کم کم خود را برای معرفی هرچه بیشتر کنسول جدید خود یعنی پلی استیشن 5 و بازی های انحصاری و روز عرضه آن آماده می کند. به همین خاطر، رئیس کل بخش پلی استیشن این کمپانی یعنی جیم رایان (Jim Ryan) روز گذشته در پیامی اعلام کرد که مراسم ویژه PS5 در روز شانزدهم خرداد ماه امسال (چهارم ژوئن سال میلادی 2020) برگزار خواهد شد.

طبق گفته های این شرکت، مراسم مذکور راس ساعت 00:30 دقیقه بامداد روز ۱۶ خرداد ماه به وقت ایران (چهارم ماه ژوئن) مراسمی با محوریت پلی استیشن 5 برگزار می شود که در جریان آن، ضمن رونمایی از دیگر قابلیت های کنسول، گیم پلی اولین بازی های نسل نهم نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. این اولین باری است که سونی گیم پلی بازی های نسل بعدی را در کنسول جدید خود به عموم نشان می دهد.

جیم رایان در این خصوص اعلام کرد:

بازی هایی که ما برای این مراسم در نظر گرفته ایم، در اصل از جمله بهترین عناوین صنعت بازی های ویدیویی محسوب می شوند که توسط استودیوی های خلاق کوچک و بزرگ و همچنین جهانی ساخته شده اند. همه توسعه دهندگان در تلاش هستند تا حد توان از نهایت پتانسیل های کنسول پلی استیشن 5 بهره بگیرند.

در ادامه، جیم رایان خاطرنشان کرد که رویداد مذکور تنها مراسم مرتبط با کنسول پلی استیشن 5 نخواهد بود و شرکت سونی به مرور برنامه های مختلفی را برای نمایش هرچه بیشتر کنسول و بازی های انحصاری آن برگزار خواهد کرد. البته، هنوز مشخص نیست که این رویدادها به صورت دیجیتالی برگزار خواهند شد و یا در زمان های مشخص شاهد انتشار تریلرهای جدید از عناوین نسل نهم خواهیم بود.

کنسول پلی استیشن 5 در اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس نیز در این بازه زمانی تقدیم بازیکنان می شود. با این حال، هنوز هر دو کمپانی تاریخ عرضه دقیق دستگاه های نسل بعدی را مشخص نکرده اند. این در حالی است که بر اساس تحلیل های گروهی از افراد، عرضه سیستم های جدید به خاطر همه گیری ویروس کرونا و مشکلات حمل و نقل جهانی، به تعویق خواهد افتاد و یا در اوایل عرضه با مشکل کمبود کنسول روبه‌رو خواهیم شد. هرچند، مایکروسافت و سونی همه این حدس و گمان ها را رد می کنند.

ارسال نظر