سونی در نمایشگاه E3 2020 حضور ندارد؟

رسانه کلیک - گزارش وب سایت VGC نشان می دهد که سونی در نمایشگاه E3 2020 حضور ندارد و این شرکت برنامه ای برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نخواهد داشت.

سونی در نمایشگاه E3 2020 حضور ندارد؟

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات صنعت بازی های ویدیویی در سال گذشته میلادی مربوط به عدم حضور سونی در مراسم E3 2019 بود. این شرکت بازی ساز که همواره با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در رویدادهای سالانه E3 به معرفی بازی ها و دستاوردهای جدید خود می پرداخت، سال گذشته برخلاف تصورها از این قاعده پیروی نکرد و برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور نیافت. همچنین، سونی به مدت دو سال است که از برگزاری مراسم اختصاصی خود به نام PSX نیز خودداری می کند و به عبارتی چند وقتی است که برنامه خاصی برای اجرای یک نشست خبری ندارد.

حال، به نظر می رسد که سونی برای دومین بار متوالی در نمایشگاه E3 شرکت نمی کند. گزارش جدید وب سایت معروف VGC گویای این موضوع است که این شرکت ژاپنی مشابه سال گذشته، این بار هم برنامه ای برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در مراسم E3 2020 ندارد. این منبع مدعی است که شرکت مایکروسافت از این موضوع آگاهی کامل دارد و بر نشست خود را بر اساس نبود سونی و کنسول جدید پلی استیشن 5 برنامه ریزی کرده است. این در حالی است که امسال شاهد عرضه کنسول های نسل نهم به بازار خواهیم بود و از آنجا که سونی و مایکروسافت تا به امروز به معرفی کامل کنسول های جدید خود نپرداخته اند، رویداد E3 سال جاری بهترین زمان و مکان برای رونمایی از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و همچنین بازی های نسل بعدی محسوب می شود.

یکی از تحلیلگران صنعت بازی های ویدیویی به نام مایکل پچر (Michael Pachter) در این زمینه می گوید:

به نظر من، شرکت سونی در نمایشگاه E3 2020 حضور نخواهد داشت. من بر این باور هستم که این تصمیم یک اشتباه بزرگ خواهد بود. امیدوار هستم که آن ها نظر خود را تغییر دهند.

سوال مهم این است که چنانچه سونی در این مراسم محبوب و پربیننده غایب شود، در چه زمانی از کنسول پلی استیشن 5 پرده برمی دارد؟ هرچند که پاسخ این سوال هنوز مشخص نیست، اما باید در نظر داشت که هنوز زمان زیادی به برگزاری نمایشگاه E3 2020 باقی مانده و این رویداد در خرداد ماه سال 99 در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار خواهد شد. بر این اساس، کمی زود است که درباره شرکت های حاضر در مراسم سخن بگوییم، چرا که یک الی دو ماه آتی بسیاری از شرکت ها با ارسال دعوتنامه هایی از حضور خود در این نمایشگاه بزرگ خبر خواهند داد.

کنسول جدید سونی به نام پلی استیشن 5 در تاریخ نامشخصی از تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی روانه بازار می شود. همچنین، مایکروسافت نیز کنسول ایکس باکس سری ایکس را برای عرضه در این بازه زمانی برنامه ریزی کرده است. با وجود عدم رونمایی کامل از این دو دستگاه، به نظر می رسد که کنسول های نسل نهم با قیمت یکسان 500 و یا 600 دلار به بازار عرضه خواهند شد ( کنسول های نسل نهم با قیمت 500 دلار راهی بازار می‌شوند ).

ارسال نظر