بازی Super Mario Bros در یک حراج به مبلغ 100 هزار دلار به فروش رسید

رسانه کلیک - ظاهرا یک بار دیگر کلکسیونر‌های بازی‌های ویدیویی دست به رکوردشکنی زدند و این بار، یکی از آن‌ها بازی Super Mario Bros را با قیمت 100 هزار دلار خریداری کرده است.

بازی Super Mario Bros در یک حراج به مبلغ 100 هزار دلار به فروش رسید

بازی Super Mario Bros اولین نسخه از سری بازی Super Mario است که از همان ابتدا توانست سر و صدای بسیار زیادی در سراسر دنیا به پا کند. این بازی در خلال سال‌های 1985 میلادی الی 1987 میلادی در اقلیم‌های مختلف جهان به صورت انحصاری برای کنسول NES منتشر شد و توانست نام Super Mario به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی مطرح کند؛ محبوبیتی که تا همین امروز هم پابرجاست و بازی‌های Super Mario همواره در دسته‌ی موفق‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین بازی‌های سال قرار می‌گیرند. به دلیل همین محبوبیت، در یک مزایده، نسخه‌ی اول این بازی توانست به ارزش دور از انتظاری به فروش برسد.

همان طور که اشاره شد، بازی Super Mario Bros در یک حراج به مبلغ 100 هزار دلار به فروش رسید (معادل 78237 پوند و 88808 یورو). تا جایی که منابع رسمی آن را تایید می‌کنند، این بازی توانسته در زمینه قیمت بین بازی‌های ویدیویی تمام دوران رکوردشکنی کند و تبدیل به گران قیمت‌ترین بازی ویدیویی تاریخ شود.

البته نسخه‌ای که در این حراج به فروش رسید، نسخه‌ی بسیار خاص و کمیابی بود. این نسخه مربوط به انتشار آزمایشی بازی Super Mario Bros در شهر‌های نیویورک و لس آنجلس در سال 1985 میلادی است. نکته‌ی جالب توجه این جاست که این نسخه کاملا پلمپ شده بود! به ادعای واتا گیمز (Wata Games: سازمانی فعال در زمینه جمع آوری نسخه‌های خاص و کمیاب بازی‌های ویدیویی) این نسخه از بازی Super Mario Bros که در این حراج به قیمت 100 هزار دلار به فروش رسید، تنها بازی پلمپ NES در ایالات متحده آمریکا است.

بازی Super Mario Bros

بنابراین ارزش این بازی، صرفا به دلیل محبوبیت، نوستالژی بودن و همچنین ارزش کنسول قدیمی NES نیست؛ در واقع این نسخه از بازی Super Mario Bros یک نسخه‌ی کاملا خاص و منحصر به فرد است.

دنیز کان (Deniz Kahn) رییس سازمان واتا گیمز در رابطه با این بازی در این حراج اظهار کرد:

بازی Super Mario Bros نه تنها شناخته شده‌ترین بازی تاریخ بازی‌های ویدیویی است، بلکه به جرات می‌توان گفت این بازی صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال 1985 نجات داد. بازی Super Mario Bros یکی از محبوبیت‌ترین و باکیفیت‌ترین بازی‌هاست.

خودِ شخصیت ماریو (شخصیت اصلی سری بازی Super Mario) شناخته شده‌ترین شخصیت تخیلی یا شاید هم غیرتخیلی در سراسر دنیا است؛ حتی این شخصیت از این نظر از میکی موس هم بالاتر است. مجموعه بازی Super Mario Bros بزرگ‌ترین فرانچایز منتشر شده در عرصه بازی‌های ویدیویی است و این نسخه (نسخه‌ای که در حراج مذکور به قیمت 100 هزار دلار به فروش رسید) تنها نسخه‌ی پلمپ بازی Super Mario Bros در بازار آزمایشی نینتندو در ایالات متحده است.

به نظر شما این نسخه خاص از بازی Super Mario Bros ارزش 100 هزار دلار را داشت؟

ارسال نظر