بازی The Last of Us Part 2 به پرفروش‌ترین بازی سال در انگلستان تبدیل شد

رسانه کلیک - بر اساس گزارش اخیر سازمان سرگرمی های انلگستان، فروش بازی The Last of Us Part 2 در هفته اول انتشار فراتر از تصورها بوده و این عنوان موفق به شکست رکورد سریع‌ترین فروش در بین آثار انحصاری سونی در نسل هشتم شده است.

بازی The Last of Us Part 2 به پرفروش‌ترین بازی سال در انگلستان تبدیل شد

سازمان سرگرمی های تعاملی بازی های انگلستان چندی پیش گزارش هفتگی میزان فروش بازی ها در طول یک هفته را به اشتراک گذاشت که بر اساس آن، به نظر می رسد بازی جدید استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) به نام The Last of Us Part 2 در نخستین هفته انتشار فروش باورنکردنی ای را تجربه کرده است. طبق گفته های این موسسه، این عنوان با پیشی گرفتن از اثر معروف Uncharted 4، در حال حاضر رکورد سریع ترین فروش را در میان بازی های منتشر شده از سوی شرکت سونی در بریتانیا را در اختیار دارد.

این موفقیت تنها مربوط به فروش نسخه فیزیکی بازی است و گزارش منتشر شده از سوی سازمان مذکور، میزان فروش نسخه دیجیتالی بازی را در بر نمی گیرد. جدا از این دستاورد، فروش اولیه بازی The Last of Us Part 2 در حدی زیاد بوده که این عنوان لقب پرفروش‌ترین بازی زمان عرضه سال میلادی 2020 در انگلستان را نیز از آن خود کرده است. پیش از «آخرین ما: قسمت دو»، Animal Crossing: New Horizons صاحب این رکورد بود که گویا فروش TLOU 2 در زمان عرضه چهل درصد بیشتر از انیمال کراسینگ بوده است.

به علاوه، گفته شده که فروش ابتدایی نسخه فیزیکی The Last of Us Part 2 نزدیک به 76 درصد بیشتر از فروش فیزیکی نسخه اول مجموعه در سال میلادی 2013 بوده است. جالب اینجا است که گفته های فوق همگی مربوط به نسخه فیزیکی بازی است و شرکت سرگرمی های تعاملی سونی هنوز هیچ گزارشی از فروش دیجیتالی بازی از طریق فروشگاه پلی استیشن به اشتراک نگذاشته است. با این حال، از آنجا که بازی شدیدا مورد حمایت منتقدان و بازیکنان قرار گرفته، انتظار می رود که تا پایان سال فروش فوق العاده زیادی را تجربه خواهد کرد.

با توجه به همه این دستاوردها، کاملا بدیهی و آشکار است که این اثر محبوب در صدر چارت فروش هفتگی کشور انگلستان قرار گرفته است. در ادامه، می توانید لیست ده بازی پرفروش هفته منتهی به 31 خرداد ماه در بریتانیا مشاهده کنید:

  1. The Last of Us: Part II
  2. Ring Fit Adventure
  3. FIFA 20
  4. Mario Kart 8: Deluxe
  5. Call of Duty: Modern Warfare
  6. Grand Theft Auto 5
  7. Minecraft: Nintendo Switch Edition
  8. 51 Worldwide Games
  9. Pokémon Shield
  10. Star Wars Jedi: Fallen Order

بازی پرطرفدار The Last of Us Part 2 پس از دو بار تاخیر، در روز 30 خرداد ماه سال جاری (19 ژوئن سال میلادی 2020) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد. از آنجا که نسخه اول این مجموعه در اواخر چرخه عمر کنسول پلی استیشن 3 راهی بازار شد و سپس شاهد انتشار آن برای PS4 بودیم، به نظر می رسد که این عنوان هم با پیروی از این قاعده، در ماه های آتی برای کنسول پلی استیشن 5 پورت شود.

ارسال نظر