سازنده بازی Warframe از ریسک قابلیت بازی میان پلتفرمی می‌گوید

رسانه کلیک - سازنده بازی Warframe از سختی‌های قابلیت بازی میان پلتفرمی یا همان کراس پلی (cross-play) در این بازی در خطاب به برخی از طرفداران‌شان، اظهاراتی داشته است.

سازنده بازی Warframe از ریسک قابلیت بازی میان پلتفرمی می‌گوید

قابلیت بازی میان پلتفرمی از جمله امکاناتی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بازیکنان و بازیسازان قرار گرفته است و به یک معیار مهم برای خرید بازی‌ها تبدیل شده است؛ به خصوص کسانی که به بازی‌های چند نفره علاقه مند هستند، به احتمال زیاد به وجود قابلیت بازی میان پلتفرمی توجه بیشتری خواهند کرد. اگر در رابطه با این قابلیت اطلاعی ندارید، لازم به ذکر است که به موجب آن کاربران پلتفرم‌های مختلف می‌توانند به طور همزمان در کنار هم و یا در برابر هم با دو یا چند پلتفرم متفاوت، به اجرای بازی‌های آنلاین چند نفره بپردازند.

امروزه بازی‌های محبوب و پرطرفداری مانند Fortnite و Rocket League از قابلیت بازی میان پلتفرمی بهره برده اند و سازندگان آن توانسته در این رابطه رضایت بسیاری از کاربران‌شان را جلب کنند. در حالی که روز به روز به اهمیت وجود این قابلیت در بازی‌های ویدیویی آنلاین چند نفره اضافه می‌شود، متاسفانه برخی شرکت‌ها مانند شرکت سونی، همکاری چندانی با بازیسازان نداشته اند؛ دیدگاهی انتظار می‌رود در نسل بعد کنسول‌های بازی صد و هشتاد درجه تغییر کند. بنابراین احتمالا بازی‌های بیشتری با قابلیت بازی میان پلتفرمی یا همان کراس پلی عرضه خواهد شد.

روز گذشته، چند نفر از اعضای سازنده بازی Warframe یعنی شرکت دیجیتال اکسترمز (Digital Extremes) در حال اجرای یک لایواستریم در شبکه توییچ بودند که با سوال یکی از کاربران مبنی بر قابلیت بازی میان پلتفرمی مواجه شدند. از آن جایی که بازی Warframe حدود دو ماه پیش برای کنسول نینتندو سوییچ هم عرضه شد، بسیاری از طرفداران این بازی انتظار دارند تا تمام کاربران آن بتوانند از قابلیت بازی میان پلتفرمی بهره ببرند؛ انتظاری که با توجه به سبک این بازی، آنلاین و چند نفره بودن آن، کاملا به جا و منطقی است اما استیو سینکلر (Steve Sinclair)، کارگردان خلاق بازی Warframe اعتقاد دارد پیاده سازی چنین قابلیتی بسیار سخت و پیچیده است. او در پاسخ خود در رابطه با این مسئله اظهار کرد:

به عنوان یک بازیکن، من این قابلیت را دوست دارم. اما به عنوان یک بازیساز باید بگویم چنین چیزی یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌ها و خطراتی است که ما می‌توانیم به خودمان تحمیل کنیم. چون بسیاری از بازی‌هایی که چنین قابلیتی را دارند، خیلی زودتر از ما تصمیم‌شان را گرفته اند و بعضا آن بازی را با تاخیر روی پلتفرم مدنظرشان منتشر کرده اند و احتمالا قرارداد و مذاکرات خیلی متفاوتی را داشته اند. بازی ما (Warframe) دائما در حال تغییر است؛ ما حالت‌های بازی را تغییر می‌دهیم؛ گیم‌پلی بازی را تغییر می‌دهیم. ما به طور مداوم به دنبال تغییرات بزرگ‌تری هستیم و این چیزی است که ما به آن علاقه داریم و در مورد همین مسئله بحث خواهیم کرد.

سازنده بازی Warframe

باید اعتراف کرد که توسعه بازی Warframe همواره جاری است. به عنوان مثال، مدتی پیش به روزرسانی Fortuna برای این بازی منتشر شد که باعث بهبود و وسعت بیشتر دنیای open world این بازی می‌شد. اما نکته جالب توجه این بود که این به روزرسانی یک ماه زود‌تر از نسخه‌های کنسولی، ابتدا برای رایانه‌های شخصی منتشر شد؛ حتی تا به امروز هم خبری از نسخه نینتندو سوییچ این به روزرسانی نشده است. اگر سازنده بازی Warframe قصد داشته باشد قابلیت بازی میان پلتفرمی را به کنسول نینتندو سوییچ هم بیاورد، پیش از هر چیزی نیاز دارد فعالیت‌هایش را گسترش دهد و برنامه‌هایش را برای تمام پلتفرم‌های مقصد این بازی، یکسان کند.

استیود سینکلر در ادامه صحبت‌هایش در مورد قابلیت بازی میان پلتفرمی در بازی Warframe گفت:

اگر چه ما خیلی دوست داریم که این کار را انجام دهیم، اما این چیزی نیست که الآن و در ماه ژانویه بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم.

او در اظهاراتش در مورد قابلیت به اشتراک گذاشتن و انتقال حساب کاربری و دستاورد‌های بازیکن‌ها در بین پلتفرم‌ها صحبت‌هایی انجام داد و بیان کرده که استودیو سازنده بازی Warframe به دنبال راهی برای رسیدن به این قابلیت است.

به هر حال، با توجه به صحبت‌های استیو سینکلر، می‌توان به این مسئله امیدوار بود که قابلیت بازی میان پلتفرمی یا همان کراس پلی هم به طور کامل به بازی Warframe اضافه شود تا روز‌ها پای کامپیوتر شخصی خود به انجام این بازی بپردازید و شب‌ها هم در تختخواب خود، با نینتندو سوییچ به سراغ ادامه بازی بروید.

بازی Warframe برای پلتفرم‌های پلی‌اسیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

ارسال نظر