حل مشکل کیفیت پائین بازی های Xbox در لینوکس

هرکسی که نسخه بتای Xbox Cloud Gaming را روی لینوکس امتحان کرده باشد، متوجه کیفیت پائین تصاویر و اجرای کند بازیها شده است. در ادامه راه حل مشکل کیفیت تصویر پائین بازیهای ایکس باکس در لیونکس را مشاهده می کنید.

حل مشکل کیفیت پائین بازی های Xbox در لینوکس

حل مشکل کیفیت پائین بازی های Xbox در لینوکس

روز دوشنبه، کاربری در ردیت اعلام کرد آنها توانسته اند سرویس ایکس باکس را فریب دهند و در حالی که در لینوکس بازیهای ابری ایکس باکس را اجرا می کردند اما سرویس ایکس باکس تصور می کرده آنها در حال اجرای بازی در ویندوز هستند و به همین واسطه کیفیت تصاویر بسیار بالا رفته است.

انجام این ترفند نسبتاً ساده است. آنها از یک افزونه Edge برای تغییر عامل کاربری خود استفاده کردند، که اساساً رشته ای از متن است که به وب سایت ها می گوید از چه مرورگری استفاده می کنید، و همچنین اطلاعات مختلف دیگری در مورد سیستم شما ارائه می دهد. هنگامی که آنها مرورگر خود را باز کردند رفتند با دستکاری ابتدایی در تنظیمات آن، به سایت ایکس باکس گفتند به جای اوبونتو یا مانجارو روی ویندوز 10 در حال اجرا است و به همین سادگی کیفیت تصویر بازیهای خود را بهبود دادند.

سمت چپ: اسکرین شات از نصب پیش فرض Edge من در Linux Mint. سمت راست: اسکرین شات از همان مرورگر با رشته عامل کاربر آن روی Edge در ویندوز 10 تنظیم شده است.

در مورد اینکه چرا این ترفند کار می کند، جردن کوهن، یکی از مدیران پروژه xCloud، توضیحی را در زیر ردیت Linux_Gaming ارائه کرد. طبق نظر او، لینوکس به طور رسمی توسط Xbox Cloud Gaming پشتیبانی نمی‌شود، بنابراین «به وضوح و نرخ بیت پیش‌فرض برمی‌گردد» که باید در اکثر دستگاه‌ها کار کند. کوهن می گوید که تیم تصمیم گرفت به جای اینکه بفهمد یک مرورگر واقعاً چه ویژگی هایی را پشتیبانی می کند، به عامل کاربر نگاه کند زیرا ساده تر بود.

ارسال نظر