کنسول بازی لاکهارت با قیمت پایین از راه می رسد

رسانه کلیک – کنسول بازی جدید ایکس باکس موسوم به لاکهارت در پاییز سال جاری و ارزان تر از مدل های قبلی در اختیار علاقه مندان دنیای گیمینگ قرار می گیرد.

کنسول بازی لاکهارت با قیمت پایین از راه می رسد

شایعات حاکی از آن هستند که مایکروسافت در حال آماده سازی یک مدل جدید و البته غیر پیچیده تر برای سری ایکس Xbox است. به گزارش Verge، در اسناد لو رفته مایکروسافت بارها به کلمه Lockhart اشاره شده که ظاهرا یک کنسول ارزان قیمت برای بازی های 1080p است. این اسناد چندین بار به کیت توسعه دهنده سری ایکس Xbox اشاره کرده اند، از جمله حالت های پروفایل که مربوط به کد سیستم هستند. بنابراین می توان گفت که لاکهارت تنها به لحاظ سخت افزاری کمی قدیمی است و نباید آن را با ایکس وان ریپکیج شده اشتباه گرفت.

اسناد مذکور هیچ اطلاعاتی را درباره نحوه عملکرد سیستم در اختیار ما نمی گذارند. با این حال طبق گزارش های منتشر شده در Verge، لاکهارت نسبت به سایر مدل های سری ایکس از حافظه رم کمتری استفاده می کند (7.5 گایگابایت در مقایسه با 13.5 گیگابایت) و سطح عملکرد واحد های پردازش مرکزی و گرافیکی آن تنها 4 ترافلاپ است. در حالی که سطح عملکرد CPU و GPU سری ایکس چیزی حدود 12 ترافلاپ است. البته پیش از این نیز همزمان با ارائه سری ایکس ملقب به آناکوندا و کیت توسعه دهنده دانته، اشاره هایی هم به لاکهارت در نرم افزار ایکس باکس وان شده بود.

شرکت مایکروسافت هنوز اطلاعات بیشتری را درباره کنسول بازی لاکهارت منتشر نکرده، با این حال انتظار می رود که این سیستم همراه با سری ایکس در پییز سال جاری روانه بازار شود و در راسته مدل های سری اس قرار گیرد. کنسول جدید احتمالا توانایی اجرای بازی های سری ایکس در xCloud را دارد. همچنین می توان با بهره مندی از آن و پرداخت چند دلار در ماه، از خدمات Game Pass Ultimate استفاده کرد.

ارسال نظر