گزارش: ایکس‌باکس، برنده کنسول‌های نسل بعد خواهد بود

رسانه کلیک - در حالی که هنوز هیچ خبری رسمی از کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت وجود ندارد، اما بسیاری از مردم از حالا اعتقاد دارند برنده کنسول‌های نسل بعد از پیش تعیین شده است.

گزارش: ایکس‌باکس، برنده کنسول‌های نسل بعد خواهد بود

نه سونی پلی‌استیشن 5 را تایید کرده است و نه مایکروسافت حرفی از ایکس‌باکس جدید زده است اما با این وجود، بسیاری از کاربران Engadget بر این باور هستند که ایکس‌باکس بعدی می‌تواند PlayStation 5 را شکست دهد.

می‌توانیم صراحتا بگوییم که سونی و پلی‌استیشن 4 برنده نسل هشتم کنسول‌های بازی شده است. به راحتی با تحلیل مجدد بازی‌های انحصاری و خروجی بازی‌های مالتی پلتفرم، مازاد بر میزان فروش 80 میلیونی دستگاه پلی‌استیشن 4، می‌توان به این مسئله پی برد. در همین حال بر اساس بسیاری از اخبار به دست آمده و شایعات، حدس و گمان‌ها از تمرکز و سرمایه‌گذاری زود هنگام مایکروسافت روی نسل نهم کنسول‌های بازی خبر می‌دهند؛ بسیاری اعتقاد دارند که مایکروسافت مدت زیادی است که برای پیروزی در نبرد کنسول‌های نسل بعد برنامه ریزی کرده است.

جسیکا کاندیت، یکی از نویسندگان عرصه بازی‌های ویدئویی اعتقاد دارد که کنسول ایکس‌باکس در هنگام عرضه به بازار، صرفا یک فاجعه بود! به اعتقاد او، مایکروسافت به جای تمرکز بر روی بازی‌های این کنسول، به ویژگی‌های جانبی این کنسول و مسئله اتصال دائم به اینترنت تمرکز کرد؛ البته اگر به یاد داشته باشید در همان سال 2013 میلادی (1392 شمسی) به موجب اعتراضات شدید مردم و طرفداران مایکروسافت و کنسول ایکس‌باکس، سیاست اتصال دائم به اینترنت به کلی ملغی شد.

از همان موقع، به طرز چشمگیری مایکروسافت از سونی و PS4 عقب افتاد و سعی کرد در همین نسل از کنسول‌های بازی، از لحاظ فنی پیشرفت کند و در همین راستا هم کنسول ایکس‌باکس وان ایکس را عرضه کرد که هم بازی‌ها و هم فیلم‌ها را با کیفیت 4K پردازش می‌کند و توانست به زعم بسیاری از تحلیل‌گران، به عنوان قدرتمند‌ترین کنسول نسل هشتم لقب بگیرد.

در یکی دو سال اخیر هم شرایط فروش کنسول ایکس‌باکس وان نسبت به گذشته، بهبود چشمگیری داشته و توانسته در برخی از ماه‌ها، سرعت بیشتری از پلی‌استیشن 4 داشته باشد. در همین راستا، مت پیسکالتا از NPD اظهار کرده:

فروش فعلی کنسول Xbox One نشان دهنده‌ی رشد آن از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری است. به خصوص این پیشرفت در کنسول Xbox One X مشهود است.

جسیکا کاندیت معتقد است مهم‌ترین عامل در مورد کنسول‌های بازی، پشتیبانی و حمایت شرکت سازنده‌ی آن است و مایکروسافت برای کنسول‌های نسل بعد قطعا برنامه‌های زیادی خواهد داشت.

برای مثال، یکی از این برنامه‌ها، پشتیبانی از سیستم کراس پلتفرم است. کاری که مایکروسافت برای بازی‌های Fortnite و Rocket League و بسیاری دیگر از بازی‌ها انجام داد. در حالی که سونی چندان موافق کراس پلتفرم نیست و در این زمینه همکاری زیادی با سازندگان بازی‌های ویدئویی ندارد و احتمالا هم نخواهد داشت.

او معتقد است مایکروسافت هم اکنون وارد چرخه سخت افزاری کنسول‌های نسل بعد شده است و برنامه‌هایش در این راستا است که حرفه‌ای‌ترین بازیکنان را هم از کنسول جدیدش راضی نگه دارد.

ایکس‌باکس وان

یکی از مهم‌ترین بحث‌های موجود در مورد کنسول‌های نسل بعد در مورد سخت افزار آن‌ها است. بر اساس بسیاری از شایعات، مایکروسافت در ابتدای نسل نهم کنسول‌های بازی از دو کنسول ایکس‌باکس رونمایی می‌کند که یکی از آن‌ها فاقد درایو دیسک خواهد بود و بازی‌ها را صرفا به صورت استریم اجرا خواهد کرد و ممکن است قیمت کمتری هم داشته باشد. با این وجود، چنین سیاستی برای بسیاری از مردم هیجان انگیز خواهد بود و می‌تواند جذابیت زیادی را برای ایکس‌باکس‌های جدید به وجود بیاورد.

یکی از مسائل دیگری که نشان دهنده‌ی پیشرفت مایکروسافت و کنسول ایکس‌باکس است، کنترلر Xbox Adaptive می‌باشد که برای افراد ناتوان جسمی طراحی شده است و در سال 2019 تحسین‌های بسیاری را از این کنترلر خواهیم شنید.

جسیکا کاندیت معتقد است علاوه بر تمامی مسائلی که در بالا قید شد، برنامه‌های بیشتری برای سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های آینده خود خواهد داشت؛ برای مثال می‌توان استودیو‌های بازیسازی مطرح مانند خرید دو استودیوی ابسیدین (Obsidian Entertainment) و نینجا تئوری (The Ninja Theory) اشاره کرد.

کاندیت در ادامه این چنین نتیجه گیری می‌کند:

حدود پنج سال از عرضه کنسول‌های نسل هشتمی مایکروسافت می‌گذرد و این شرکت تا کنون دو کنسول در این نسل، و یک گیم‌پد کاملا جدید را ارائه کرده است. می‌توان گفت که ایکس‌باکس برگشته است و مایکروسافت یک بار دیگر کنترل بازار بازی‌های ویدئویی را در دست خواهد گرفت. این شرکت آمریکایی در سال 2019 به این هدف نزدیک‌تر خواهد شد؛ ایکس‌باکس به زودی دنیا را منفجر خواهد کرد.

با توجه به تمامی این مسائلی راجع به آن صحبت شد و البته، عدم حضور شرکت سونی در مراسم E3 2019، می‌توان به روز افزون بودن موفقیت مایکروسافت و پیروزی این شرکت در بین شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های نسل بعد امیدوار بود.

نظر شما چیست؟ شما هم اعتقاد دارید مایکروسافت و ایکس‌باکس جدید برنده رقابت بین کنسول‌های نسل بعد خواهد شد؟

ارسال نظر