گزارش: کنسول Xbox One S All-Digital Edition تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود

رسانه کلیک - به نظر می‌رسد بر اساس برخی شایعات کنسول Xbox One S All-Digital Edition که مختص به اجرای بازی‌های دیجیتالی است، تا دو ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

گزارش: کنسول Xbox One S All-Digital Edition تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود

اگر به خاطر داشته باشید، اواسط آبان ماه گذشته شایعات زیادی مبنی بر عرضه کنسول ایکس‌باکس مختص به بازی‌های دیجیتالی منتشر شده بود. به عبارتی دیگر بر مبنای این شایعات قرار بود که مایکروسافت کنسول جدیدی را ارائه دهد که از فرمت دیسک پشتیبانی نمی‌کند و فقط بازی‌های دیجیتالی و قابل دانلود روی آن اجرا خواهد شد. همچنین گفته شده بود که این کنسول تا پایان سال 2019 میلادی به بازار‌های جهانی راه خواهد یافت و قیمتی ارزان‌تر کنسول‌های ایکس‌باکس وان اِس و ایکس‌باکس وان ایکس خواهد داشت. در همان مقطع بسیاری از تحلیل‌گران اعتقاد داشتند که این کنسول می‌تواند از خانواده کنسول‌های نسل بعد مایکروسافت باشد اما بر اساس آخرین گزارشی که در رابطه با این مسئله گردآوری شده است، این ایکس‌باکس جدید از خانواده ایکس‌باکس وان خواهد بود.

به گزارش ویندوز سنترال (Windows Central) این کنسول Xbox One S All-Digital Edition نام خواهد داشت و با اسم رمز Xbox Maverick در حال توسعه است. هر چند که کنسول Xbox One S All-Digital Edition اسمی بسیار طولانی و کمی غیرعادی دارد اما به وضوح مشخص می‌کند که این کنسول فاقد سیستم پشتیبانی از فرمت دیسک هست و فقط برای اجرای بازی‌های دیجیتالی طراحی و ساخته شده است.

نکته‌ی جالب توجهی که در گزارش اخیر ویندوز سنترال وجود دارد این است که مایکروسافت قصد دارد از این کنسول در ماه اپریل 2019 میلادی (مصادف با فروردین یا اردیبهشت 98) رونمایی کند و کنسول Xbox One S All-Digital Edition را در ماه می سال جاری میلادی (مصادف با اردیبهشت یا خرداد 98) به بازار‌های جهانی عرضه کند.

البته هیچ بازه قیمتی راجع به قیمت کنسول Xbox One S All-Digital Edition از سوی ویندوز سنترال ارائه نشده است اما این مرجع هم تایید کرده است که این کنسول قیمتی کمتر از کنسول Xbox One S خواهد شد. همچنین هنوز مشخص نیست که این کنسول چه ویژگی یا ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری خواهد داشت و ظاهر آن با ایکس‌باکس وان اِس چه تفاوت‌هایی را در بر خواهد گرفت. تنها چیزی که مشخص است این است که این کنسول فاقد پشتیبانی از درایو برای اجرای دیسک است.

البته همواره باید به خاطر داشته باشید تمام این اخبار و گزارش‌ها در حد شایعه هستند و هنوز مایکروسافت هیچ واکنشی نسبت به آن‌ها طی این چند ماه اخیر نشان نداده است. با این وجود به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دنبال این است تا بیش از پیش طرفدارانش را به سمت سرویس Xbox Game Pass سوق دهد و بازی‌های این سرویس را در اختیار آن‌ها قرار دهد و طرفداران خود را برای خداحافظی با بازی‌های فیزیکی آماده کند تا به قول مدیران این شرکت، مایکروسافت به نت‌فلیکس دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. با توجه به این که مراسم GDC در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد، ممکن است اخبار جدیدی در رابطه با کنسول Xbox One S All-Digital Edition از شرکت مایکروسافت بشنویم.

همان طور که می‌دانید علاوه بر این، شایعاتی زیادی وجود دارد که بر اساس آن، شرکت مایکروسافت در مراسم E3 2019 از کنسول نسل بعدی خود (که احتمالا ایکس‌باکس اسکارلت نام خواهد داشت) رونمایی خواهد کرد و اگر قرار باشد که این اتفاق رخ دهد، به احتمال زیاد پیش از آغاز این مراسم بزرگ، مایکروسافت از کنسول Xbox One S All-Digital Edition رونمایی خواهد کرد.

ارسال نظر