منتظر برگزاری رویداد دیجیتالی مایکروسافت در سال جاری باشید

رسانه کلیک - پس از لغو رسمی مراسم E3 2020 بخاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا، شرکت مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد که در ادامه سال جاری میلادی رویداد دیجیتالی اختصاصی خود را برگزار خواهد کرد.

منتظر برگزاری رویداد دیجیتالی مایکروسافت در سال جاری باشید

پس از انتشار گزارش های متعدد در رابطه با تعطیلی مراسم بزرگ E3 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا، سرانجام انجمن نرم افزارهای سرگرمی (ESA) رسما تایید کرد که این نمایشگاه به دلیل حفظ سلامت بازیکنان و کارمندان لغو شده و برای نخستین بار در تاریخ صنعت بازی های ویدیویی، شاهد برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی شرکت های ناشر از جمله مایکروسافت و یوبی سافت در این رویداد نخواهیم بود. با این وجود، ردموندی ها به خاطر عرضه کنسول جدید ایکس باکس، سال مهمی را در پیش دارند که حال با توجه به لغو E3، ظاهرا به دنبال برگزاری یک رویداد دیجیتالی با محوریت معرفی بازی های جدید و نسل بعدی را دارند.

فیل اسپنسر‌ (Phil Spencer)، رئیس برند ایکس باکس، در پیامی خاطرنشان کرد که لغو مراسم E3 اختلالی در برنامه های ایکس باکس به وجود نمی آورد و مایکروسافت با برگزاری یک مراسم دیجیتالی، به طور کامل از ایکس باکس سری ایکس پرده برداشته و از بازی های جدید نسل نهم رونمایی خواهد کرد. هرچند، هنوز زمان دقیق برگزاری این برنامه آنلاین مشخص نشده است.

فیل اسپنسر در این خصوص اعلام کرد:

مراسم E3 همواره از اهمیت بسیار بالایی برای تیم ایکس باکس برخودار است. با توجه به این تصمیم [لغو نمایشگاه E3 امسال]، ما در سال جاری میلادی با برگزاری یک رویداد دیجیتالی به همراه هواداران ایکس باکس و بازیکنان، نسل بعدی صنعت بازی های ویدیویی و ایکس باکس جدید را جشن خواهیم گرفت. طی هفته های آینده اطلاعات بیشتری در زمینه زمان برگزاری این مراسم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در کنار آقای فیل اسپنسر، ارون گرینبرگ (Aaron Greenberg)، مدیر بخش بازاریابی برند ایکس باکس، در پیامی جداگانه از برگزاری رویداد دیجیتالی مایکروسافت در ادامه سال جاری میلادی خبر داد. وی در این باره گفت:

از اینکه نمی توانم رویداد E3 سال جاری میلادی را به همراه هواداران، شرکا و رسانه های مختلف جشن بگیرم، بسیار ناراحت هستم. با این حال، ما در حال حاضر روی چیزهای هیجان انگیزی مشغول به کار هستیم و تیم ایکس باکس در تلاش است تا تمام خبرهای صنعت بازی های ویدیویی را در جریان رویداد دیجیتالی به اشتراک بگذارد.

هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد. با این حال، شیوع ویروس کرونا صنعت بازی ها را با مشکلاتی روبه‌‌رو کرده و برخی از گزارش ها نشان می دهد که عرضه این دو دستگاه به خاطر این بیماری و همچنین کمبود قطعات برای تولید سیستم ها به سال آینده میلادی موکول خواهد شد. طبق تعدادی از گمانه زنی ها، ظاهرا پلی استیشن بعدی به خاطر سرعت بالای حافظه SSD و رم بیشتر در برخی موارد از نسل جدید ایکس باکس عملکرد بهتری خواهد داشت.

ارسال نظر