رویداد بعدی ایکس باکس اوایل مرداد ماه برگزار می‌شود

رسانه کلیک - گزارش های اخیر نشان می دهد که شرکت مایکروسافت در راستای معرفی بازی های ایکس باکس سری ایکس، قسمت بعدی رویداد ایکس باکس را در اواخر ماه جولای برگزار خواهد کرد.

رویداد بعدی ایکس باکس اوایل مرداد ماه برگزار می‌شود

چند هفته پیش بود که کمپانی سونی با برگزاری رویداد ویژه پلی استیشن 5، ضمن نمایش طراحی دستگاه، از بازی های انحصاری و جدید این کنسول رونمایی کرد. به دنبال این اتفاق، هرچند که مایکروسافت پیش تر تا حدودی از عناوین انحصاری Xbox Series X پرده برداشته، اما این کمپانی تا زمان عرضه دستگاه کماکان به برگزاری مراسم های لایو استریم خود ادامه خواهد داد تا به مرور به معرفی بازی های فرست پارتی و همچنین آثار استودیوی های ثالث بپردازد.

در همین رابطه، در حالی که فیل اسپنسر چندی پیش ادعا کرده بود که رویداد بعدی ایکس باکس همه توجه ها را به خود جلب خواهد کرد، چندی پیش جیز کوردن، یکی از اعضای وب سایت معروف ویندوز سنترال، در پیامی ادعا کرد که این مراسم در اوایل ماه جولای برگزار نمی شود و شرکت مایکروسافت به احتمال قوی در اواخر ماه آینده به برگزاری این رویداد خواهد پرداخت. بدین ترتیب، انتظار می رود که قسمت جدید اینساید ایکس باکس در اوایل مرداد سال جاری برگزار شود.

البته باید در نظر داشت که این خبر از سوی ردموندی ها منتشر نشده و هنوز مدرک رسمی برای اثبات و صحت سنجی این گفته ها وجود ندارد. در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره بازی های حاضر در این مراسم ارائه نشده، اما هیچ شکی نیست که در جریان آن، گیم پلی بازی مورد انتظار Halo Infinite به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین، به تازگی شایعه شده که مدل ارزان تر و ضعیف تر ایکس باکس سری ایکس با نام ایکس باکس سری اس یا همان لاکهارت در آینده روانه بازار می شود که از نظر مشخصات سخت افزاری، به رم 7.5 گیگابایتی مجهز بوده و قدرت پردازشگر گرافیکی آن برابر 4 ترافلاپس خواهد بود. این در حالی است که ایکس باکس سری ایکس نزدیک به 13.5 گیگابایت فضای Ram را در اختیار سازندگان و کاربران خود قرار می دهد و از طرفی پردازنده گرافیکی آن توان 12 ترافپلاس خواهد داشت.

در هر حال، کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. در کنار این دستگاه، سونی هم کنسول پلی استیشن 5 را برای عرضه در اواخر امسال برنامه ریزی کرده است. این در حالی است که گسترش روز به روز ویروس کرونا در سراسر جهان و افزایش تعداد مبتلایان، ممکن است عرضه کنسول های جدید را به تعویق بیاندازند. البته که مایکروسافت و سونی در بیانیه های مختلف این موضوع را به کلی رد کرده اند. حال که کمتر از شش ماه به عرضه دستگاه های نسل نهم باقی مانده، اما هنوز هم قیمت آن ها برای بازیکنان مبهم است. البته برخی ها پیش بینی کرده اند که Xbox Series X در زمان عرضه چیزی در حدود صد دلار کمتر از قیمت پلی استیشن 5 خواهد بود.

ارسال نظر