بازی های Xbox Series X برای ایکس باکس وان هم منتشر می‌شود

رسانه کلیک - رئیس استودیوی های ایکس باکس در گفت و گو با وب سایت بریتانیایی MCV اعلام کرده است که به مدت یک الی دو سال، بازی های Xbox Series X برای ایکس باکس وان هم منتشر خواهد شد.

بازی های Xbox Series X برای ایکس باکس وان هم منتشر می‌شود

نسل چهارم کنسول ایکس باکس در راه است و مایکروسافت در کنار آماده سازی دستگاه برای عرضه، به کمک استودیوی های زیر مجموعه خود مشغول توسعه بازی های جدیدی است. این شرکت تا به امروز از عناوین انحصاری Senua's Saga: Hellblade 2 و Halo: Infinite برای ایکس باکس سری ایکس رونمایی کرده و تاکنون جزئیات دقیقی از بازی های زمان عرضه این دستگاه در دسترس نیست. با این حال نمی توان انتظار داشت که ده ها بازی جدید و انحصاری همزمان با عرضه کنسول راهی بازار شوند.

مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوی های ایکس باکس، به تازگی در مصاحبه وب سایت MCV ادعا کرده که تمامی بازی های نسل نهم در ابتدا روی هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس وان عرضه خواهند شد. وی در این زمینه توضیح می دهد که مایکروسافت به منظور پشتیبانی از کاربران، به مدت یک الی دو سال بازی های Xbox Series X را در اختیار دارندگان Xbox One هم قرار می دهد.

مت بوتی در این‌باره می‌گوید:

بازی های استودیوی های زیر مجموعه که در یک الی دو سال آینده به بازار عرضه خواهند شد، در دسترس تمامی بازیکنان پلتفرم های ما از جمله رایانه شخصی قرار خواهد گرفت. ما قصد داریم تا مطمئن شویم اگر کسی در حال حاضر تا پیش از عرضه ایکس باکس سری ایکس، کنسول فعلی یعنی Xbox One را خریداری کند، با اطمینان باور داشته باشد که انتخاب درستی کرده و ما همچنان محتوای بازی های جدید خود را پس از عرضه ایکس باکس جدید به دست این افراد می رسانیم.

با توجه به صحبت های مت بوتی، به نظر می رسد که بازی Halo: Infinite به احتمال قوی در هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس وان دارای محتوای یکسانی است و بازیکنان نسل هشتم بدون هیچ محدودیتی می توانند از تجربه آن لذت ببرند. این یک موضوع جدیدی نیست و در اوایل نسل هشتم نیز چنین سیاستی برای بازی های جدید اتخاذ شده بود. برای مثال، عناوینی همچون Assassin's Creed IV: Black Flag و Call of Duty: Ghosts علاوه بر انتشار روی کنسول های فعلی، به دست کاربران پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 هم رسیده بود.

ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 به عنوان کنسول های نسل نهم در تعطیلات سال جاری میلادی از راه می رسند. در حالی که هر دو شرکت میکروسافت و سونی هنوز به طور کامل به رونمایی از آن ها نپرداخته اند، اما گمانه زنی های زیادی در رابطه با این دستگاه ها به چشم می خورد که گویا ایکس باکس بعدی از لحاظ پردازش گرافیکی قوی تر از PS5 خواهد بود ( پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری ایکس قوی‌تر از پلی استیشن 5 است ). هرچند این موضوع از سوی منابع رسمی تایید نشده و باید منتظر ماند تا نتایج بررسی ها و بنچمارک به اشتراک گذاشته شوند.

ارسال نظر