Valve به طور ناگهانی ۱۷۳ بازی استیم را حذف کرد!

رسانه کلیک - شرکت محبوب بازی‌سازی ولو (Valve) به تازگی از حذف بازی های استیم به علت سوء استفاده سازندگان و توسعه دهندگان این شبکه خبر داد.

Valve به طور ناگهانی ۱۷۳ بازی استیم را حذف کرد!

به نظر می رسد تمامی عناوین ویدیویی استودیوی Silicon Echo هدفی جز دزدی و سرقت کارت های مجازی شبکه استیم نداشته اند و به نوعی از کاربران و سیاست های شبکه استیم سوء استفاده می کردند.

بر اساس گزارش وب سایت Polygon، در حال حاضر برخی از سازندگان از نمونه های آماده موتور بازی سازی یونیتی برای ساخت و طراحی عناوین ویدیویی جدید استفاده می کنند تا هزینه و زمان ساخت بازی صرفه جویی شود.

به بیان دیگر، استفاده از نمونه های آماده موتور بازی سازی «یونیتی» این اجازه را به بازی سازان می دهد که سریع تر و با هزینه کمتر عناوین ویدیویی جدیدی را خلق کرده و سپس آن ها را در شبکه استیم به فروش بگذارند. فراموش نشود حتی برخی از این بازی ها از جمله Grim Banana و Clickey به صورت کاملا رایگان در دسترس کاربران و بازیکنان قرار می گیرد.

در هر صورت، ممکن است توسعه دهندگان تا به اینجای کار قوانین شبکه استیم را زیر پا نگذاشته باشند، اما نکته مهم این است که بسیاری از گیمرها این عناوین را تهیه می کنند تا با جمع آوری کارت های مجازی شبکه استیم، آن ها را در مارکت استیم بفروشند.

با وجود اینکه قیمت کارت های مجازی شبکه استیم (Steam) بسیار ناچیز (تقریبا ۲۵ سنت آمریکا) است، اما به مرور زمان، کاربران زیادی از این روش استفاده کردند و در نهایت همین مبالغ کم باعث شد که شرکت ولو متحمل ضرر مالی زیادی شود.

استیم

بدین خاطر، شرکت ولو (Valve) این عناوین ویدیویی را تقلبی معرفی کرده و به سرعت آن ها را از شبکه استیم حذف کرد. اگرچه تا به امروز این شرکت برای حفظ امنیت و جلوگیری از سوء استفاده بازی سازان، عناوین ویدیویی مختلفی را برای همیشه از شبکه استیم حذف کرده است، لیکن حذف ناگهانی ۱۷۳ بازی از این شبکه آن هم در عرض کمتر از یک روز، در تاریخ بازی های ویدیویی پلتفرم پی سی بی سابقه است. البته شرکت Valve برای حذف این تعداد بازی دلیل روشن و قانع کننده ای دارد و از روی سلیقه خود نسبت به حذف بازی های استیم اقدام نکرده است.

همچنین برخی از عناوین ویدیویی توسط شرکت Zonitron Productions به فروش می رسید. این شرکت در ماه های جولای و آگوست سال میلادی جاری (از اوایل تیر تا اوایل شهریور) تقریبا ۸۶ بازی مختلف در شبکه استیم منتشر کرد. به عبارت دیگر، چیزی در حدود ۱۰ درصد از کل بازی های منتشر شده در دو ماه مذکور توسط «زونیترون پروداکشنز» عرضه شده است.

در ماه می سال میلادی بود که شرکت ولو در خصوص برنامه های خود در رابطه با کاهش عرضه بازی های تقلبی صحبت هایی کرد اما آن طور که به نظر می رسد، هنور نمی توان به طور کامل به انتشار چنین بازی هایی خاتمه داد. اما این شرکت در جدیدترین اقدام، یک تیم تمام وقت را برای جلوگیری از سوء استفاده ها و چنین مشکلاتی ایجاد کرده که فقط وظیفه شناسایی و حذف بازی های استیم تقلبی دارند.

استیم

ولو در گفت و گو اخیر با وب سایت معتبر Polygon گفت: «این حساب های کاربری توسط برخی از مشتریان و شرکت ها ایجاد شده است و ما گزارش های زیادی مبنی بر نارضایتی کاربران در خصوص این عناوین تقلبی دریافت کرده ایم! این عناوین ویدیویی تاثیرات منفی زیادی بر روی عملکرد فروشگاه استیم می گذارد که همگی توسط یک شخص و یا شرکت به وجود آمده است.

این شرکت اضافه کرد: «آنچه ما متوجه شدیم این است که مجموعه اقدامات این افراد، ابزارهای شبکه استیم را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال، این شخص با عرضه و انتشار بازی های فراوان، عملکرد بخش جست و جوی بازی ها در شبکه استیم را مختل می کند که این موضوع باعث شده تا کار کاربران برای جست و جوی یک بازی سرگرم کننده و جذاب را دشوار شود. به علاوه، سوء استفاده هایی هم در خصوص «کلید های استیم» (Steam Key) صورت گرفته شده است».

به همین علت، شرکت «ولو» در اقدامی سریع، ۱۷۶ بازی ویدیویی را از شبکه استیم حذف کرد و به بازار چنین شرکت ها و افرادی پایان داد.

اعضای این شرکت در ادامه بیانیه خود اعلام کردند: «ما هرگز انتشار بازی های اسپم و تقلبی در شبکه استیم را تحمل نمی کنیم و با چنین افراد و شرکت هایی مدارا نخواهیم کرد. اولویت ما این است که فضا را به گونه ای محیا کنیم تا بازیکنان به راحتی عناوین ویدیویی که از آنها لذت می برند را پیدا کنند».

آیا شما هم با حذف بازی های استیم اسپم و تقلبی و جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد موافق هستید؟

ارسال نظر