اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا در آلمان

رسانه کلیک - اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا در کشور آلمان در این هفته آماده می‌شود و به دلیل استفاده از روش‌های غیرمتمرکز، امنیت بالایی دارد. 

اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا در آلمان

اکنون نوبت به کشور بزرگ آلمان رسید که از اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا استفاده کند. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده است که اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا، در همین هفته آماده می‌شود و گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که احتمالا این اپلیکیشن تا ۱۶ ژوئن آماده می‌شود.

آلمان نیز مانند کشور ایتالیا و برخی از دیگر کشورها، از روش غیر‌متمرکز برای داده‌ها استفاده می‌کند؛ زیرا احتمال حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها در این روش، بیشتر از روش‌های متمرکز است که کشور استرالیا از آن استفاده می‌کند.

این اپلیکیشن، تماس افراد مختلف با یکدیگر را ردیابی می‌کند تا افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بوده‌اند راحت‌تر شناسایی شوند. این روش کمک می‌کند تا افراد در معرض خطر این بیماری ایزوله شوند و از شروع موج دوم کرونا در این کشور جلوگیری شود.

البته این کشور با چالش‌هایی نیز مواجه است؛ زیرا برای اینکه استفاده از این اپلیکیشن موثر باشد، تقریبا همه افراد جامعه باید استفاده از آن را بپذیرند و احتمال زیادی وجود دارد که برخی از افراد از استفاده از این اپلیکیشن خودداری کنند. البته دزدی و سواستفاده از داده‌ها در اپلیکیشن متعلق به کشور آلمان سخت است و این موضوع ممکن است پذیرش مردم را راحت‌تر کند.

کشور آلمان آماده است تا رویدادهای محدودی مانند رویداد تکنولوژی IFA را در ماه سپتامبر در کشور خود برگزار کند؛ به همین دلیل به اطلاعات زیادی درباره شیوع احتمالی ویروس کرونا نیاز دارد تا بتواند میزان شیوع را کاهش دهد و خطر ابتلا بازدیدکنندگان در این رویدادها به ویروس کرونا را به صفر برساند.

ارسال نظر