مبارزه آلمان با نفرت‌پراکنی در فضای مجازی

رسانه کلیک - قانون جدیدی در آلمان برای مبارزه با نفرت‌پراکنی در فضای مجازی تصویب شده است که نگرانی‌هایی را درباره حریم خصوصی افراد ایجاد کرده است. 

مبارزه آلمان با نفرت‌پراکنی در فضای مجازی

کشور آلمان قوانین جدیدی را برای مبارزه با نفرت‌پراکنی در فضای مجازی ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد سخت‌گیری‌های بیشتری را در آینده اعمال کند.

این ماده، بندی از قانون اجاریی شبکه یا به‌اختصار NetzDG است. طبق این قانون که روز پنج‌شنبه تصویب شد، شرکت‌های فناوری مانند توییتر و فیس بوک باید هرگونه محتوای مشکوک و غیرقانونی در فضای مجازی را به سازمان جنایی فدرال آلمان اطلاع دهند.

همچنین طبق این قانون، این شرکت‌ها موظف هستند تا اطلاعات محرمانه درباره یک پست مانند IP آن را در اختیار دولت آلمان قرار دهند. قبل از تصویب این قانون، شرکت‌های فناوری تنها موظف بودند که محتواهای غیرقانونی را حذف کنند.

این قانون تاکون منتقدان زیادی داشته است که معتقدند این قانون به حریم خصوصی افراد آسیب می‌رساند و شرکت‌های خصوصی را موظف می‌کند تا اطلاعات شخصی افراد را به پلیس ارائه دهند.

خبر خوب این است که دولت آلمان قصد دارد اصلاحات زیادی را به این قانون اضافه کند تا شفافیت آن بیشتر شود و به حریم خصوصی افراد آسیب کمتری وارد شود.

ارسال نظر