برای سفر به مریخ آماده شوید!

حالا به لطف فناوری واقعیت مجازی می توانیم تعطیلات خود را در سیاره مریخ بگذرانیم! اگر موافق هستید، در ادامه مطلب با ما باشید.

برای سفر به مریخ آماده شوید!

کلیک- تصور کنید که فردا وقتی چشمان خود را باز می کنید، متوجه می شوید که بر روی سیاره مریخ قرار دارید ! آرام آرام از رخت خواب خود خارج می شوید ،نگاهی متحیرانه به اطراف می اندازید و همان طور که شروع به آماده کردن صبحانه فضایی خود می شوید، از کنار دوستتان می گذرید و او را در حال دویدن بر روی تردمیل می یابید! حالا وقت انتخاب یک دست لباس شیک و مخصوص مریخ نوردان است؛ آن را به تن می کنید و حالا وقت آن فرا رسیده است تا بروید و در مریخ سیاحت کنید. انتخاب با شماست؛ پیاده یا با مریخ نورد!؟

تعجب نکنید! جالب است بدانید این اتفاق دور از دسترس نیست، چون در آینده ای نزدیک و البته با بهره گیری از فناوری واقعیت مجازی که توسط شرکت فیوژن واقع در فلوریدا و با همکاری ناسا و یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد از موسسه تکنولوژی ماساچوست شبیه سازی شده است، می توانید به ماجرای بالا به عنوان یک اتفاق شدنی بنگرید.

جیسون کروزان، مدیر سیستم های پیشرفته اکتشاف در ناسا می گوید: این در حالی است که ناسا از قبل از فناوری واقعیت مجازی برای آموزش فضانوردان برای ماموریت های پیچیده و عمیق استفاده می کرده است، و از این امر چنین برداشت می شود که توسعه و تعمیم کاربرد این فناوری برای عموم مردم به یقین می تواند قدم بعدی باشد.

دکتر کروزان در ادامه اضافه می کند: واقعیت مجازی، فراتر از کاربرد هایی عملی که در آموزش به ارمغان می آورد، به ما این امکان را می دهد تا با جذابیت هر چه تمام تر تمام فعالیت هایی را که از قبل برای طراحی ماموریت های پایدار انسانی در حال انجام بوده ایم را به اشتراک بگذاریم تا بدین وسیله الهام بخش نسل بعدی پیشگامان فضایی باشیم.

برای این که بتوان تجربه ای قابل اعتماد و موثق از مریخ را توسعه داد، توسعه دهندگان بازی های ویدئویی از مرکز فضایی جانسون سازمان ناسا در ایالت هوستون دیدار کردند تا از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که این آژانس فضایی برای ماموریت های مریخی دهه 2030 توسعه می دهد، بررسی به عمل آورند.

آن ها یک مریخ نورد نمونه را در محل پارکینگ مرکز فضایی به حرکت دراوردند و همچنین از آزمایشگاه واقعیت مجازی ناسا دیدن کردند؛ جایی که فضانوردان برای ماموریت های بعدی آموزش های لازم را می بینند.طراحان بازی های ویدئویی، همان طور که بر روی اهداف ماموریت های پژوهش - محور مار می کنند، از اطلاعات واقعی توپوگرافی از مریخ استفاده کردند تا به گیمر ها این امکان را بدهند تا با مریخ نورد چند مایل مربعی را در زمین سیارات به کاوش بپردازند.

قرار بر این است تا یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد عضو گروه تحقیقات مهندسی استراتژیک دانشگاه MIT به نام Do، که در آن جا در حال مطالعه برای فهم و کشف چگونگی حفظ و ثبات زندگی بر روی مریخ است، بر اساس فعالیت های فضانوردی و هوانوردی خود اطلاعات راجع به شرایط زندگی بر روی مریخ را به دست آورد.

او در این باره گفت: من موضوعاتی مانند حمایت از زندگی ، معماری زیستگاه، هزینه ها، و سیستم های رشد گیاه را مورد بررسی قرار می دهم.

آقای Do زمانی که در سال 2014 با همکاری چند تن دیگر مقاله ای را نوشت و امکان فنی پروژه ی "مریخ یک" را به چالش کشید، توجه شرکت فیوژن را به خود جلب کرد. پروژه مذکور در سال 2012 توسط یک موسسه غیرانتفاعی هلندی اجرا شد و بر این باور بود تا اولین مستملکات انسان ها را از سال 2020 بر روی سیاره سرخ تاسیس کند. جالب است بدانید بیش از دویست هزار نفر فراخوان این موسسه را قبول کردند و به صورت داوطلبانه برای یک سفر یک طرفه برای آغاز مستعمره ی مریخی اعلام آمادگی کردند.

جولیان ریس، تولید کننده و طراح واقعیت مجازی شرکت فیوژن گفت: فعالیت آن ها بر روی مطالعه امکان تحقق پروژه "مریخ یک" الهام بخش فیوژن برای این پروژه بود.

شرکت قرار است تا پیش نمایش این بازی را در ماه مارس و در جشنواره جنوب غربی در آستین به اجرا بگذارد و در ادامه، آن را به طور گسترده در تابستان پیش رو به علاقه مندان عرضه کند.

شایان ذکر است که این بازی را می تواند به طور رایگان بر روی Google Cardboard، Oculus Rift و Gear VR بازی کنید. در نهایت، فیوژن طی برنامه های آتی این شرکت، نسخه ای از این بازی را برای Play Station VR و HTC Vive عرضه می کند.

طبق بیانات شرکت، موسیقی متن اصلی این بازی نیز توسط گروه ارکستر وینا فیلهارمونیک اجرا خواهد شد.

منبع : MSN

ارسال نظر