نقد و بررسی بازی Ghost Recon: Wildlands از دید منتقدین معتبر دنیا

بازی مورد انتظار Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands عرضه شده است و هم‌اکنون شاهد انتشار نقد‌ها و امتیازات بازی از سوی وبسایت‌های معتبر دنیای‌ بازی هستیم. این بازی جدیدترین عنوان ساخته شده‌ی کمپانی یوبی‌سافت است که در تاریخ ۷ مارس ۲۰۱۷ (۱۷ اسفند ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های PC،Xbox ONE و PS4 در بازار‌های جهانی منتشر شده است.

نقد و بررسی بازی Ghost Recon: Wildlands از دید منتقدین معتبر دنیا

این بازی جدیدترین عنوان ساخته شده‌ی کمپانی یوبی‌سافت است که در تاریخ ۷ مارس ۲۰۱۷ (۱۷ اسفند ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های PC،Xbox ONE و PS4 در بازار‌های جهانی منتشر شده است.

کلیک - بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands در یک کشور محصور واقع در آمریکای جنوبی به نام بولیوی جریان دارد. جایی‌ که تعدادی کارتل مواد مخدر مهاجرت کرده‌اند و با فعالیت‌های ضدقانونی‌شان تمام آن کشور را در دست خود گرفته‌اند. این بار جریان بر سر این نیست که تعدادی دلال مواد مخدر در جنگل‌هایی پنهان شده‌اند یا یک موضوع فساد‌آمیز کوچک به‌وجود آمده، بلکه جریان درباره‌ی جدال گروه «اشباح» که در نقش‌شان هستیم با کارتل «سانتا بلانکا» (Santa Blanca) است؛ یعنی مبارزه با بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کوکائین در جهان. پرسش اینجاست که چرا سازندگان، کشور بولیوی را به‌عنوان مقصد جدید بازی انتخاب کرده‌اند؟ باتلر پاسخ می‌دهد: «برگ کوکا هسته‌ی فرهنگی آن کشور است. شما می‌توانید در همه‌جا آن برگ‌های کوکا را [در بولیوی] پیدا کنید. مردم از آن به‌عنوان داروهای گیاهی یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا و بسیاری چیزهای دیگر استفاده می‌کنند. البته با توجه به سریال «برکینگ بد» فهمیدیم که این‌جور چیزها هم به‌راحتی می‌توانند تبدیل به کوکائین شوند.

در ادامه می‌توانید نقد‌ها و امتیازات منتشر شده برای بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands را مشاهده کنید:

Cheat Code Central: 9/10

این بازی به لطف داشتن چشم‌انداز‌های زیبا، داستان جذاب و شخصیت‌های کاملا سفارشی‌سازی شده به سرعت تبدیل به یکی از عناوین محبوب اکشن تیراندازی من شد. نقاط ضعف بازی در مقایسه با نقاط قوت آن بسیار کم است و این نشان‌دهنده‌ی برجسته‌ بودن ویژگی‌های جذاب بازی است. همه‌ی این موارد کمک کردند تا بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands یک مدعی برای بهترین بازی اکشن تیراندازی سال ۲۰۱۷ شناخته شود. این بازی به دلیل داشتن المان‌های زیبا،جذاب و سرگرم‌کننده قطعا ارزش یک‌بار بازی کردن را دارد.

God is a Geek: 9/10

تا به این حال که بسیار سرگرم‌کننده بود، و بخش Co-op بازی به نظر من بهترین Co-Op‌ای بوده است که تاکنون دیده‌ام. کشور بولیوی بسیار بزرگ و جذاب برای گشت‌وگذار و اکتشاف است. همراه با بسیاری از ویژگی‌های جذاب و دیدنی بصری و گرافیکی بازی که به جرات می‌توان گفت گیمر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

GameRadar: 9/10

دنیای باز خیره‌کننده‌ی بازی، مبارزات بی‌رحمانه، و ترکیب سفارشی‌سازی‌ها باعث شده‌اند که بازی Ghost Recon تبدیل به یکی از بهترین‌های این سری محبوب شود.

Hardcore Gamer: 9/10

گیم‌پلی اکشن و دیدنی بازی به همراه داستان جذاب آن در کشور بولیوی بسیار لذت‌بخش است. شما آزاد هستید که بازی را به صورت انفرادی و یا با همکاری دوستانتان به صورت تیمی انجام دهید که البته بخش Co-Op و یا تیمی بازی بسیار جذاب‌تر از آن است که انتظارش را دارید. شاید Wildlands بازی‌ای برای طرفداران سری Ghost Recon باشد که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند. این بازی را از دست ندهید.

Time: 9/10

المان‌های جذاب و دیدنی بازی به همراه گیم‌پلی اکشن و نفس گیر آن و همچنین گیرایی داستان بازی همه و همه گیمر را ساعت‌ها سرگرم‌ خود می‌کند. شاید ما در عناوین دیگری همانند Watch Dogs 2 و FarCry 4 همین جذابیت‌ها را دیده‌ایم اما به جرات می توان گفت در مقیاس بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands ندیده‌ایم!

Areajugones: 8.5/10

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands یک بازی کامل نیست اما برای کسانی که به دنبال تجربه کردن گیم‌پلی اکشن و عملیات مخفیانه هستند این بازی بسیار جذاب است. اگر از طرفداران این فرانچایز محبوب هستید، این بازی را نباید از دست بدهید.

Worth Playing: 8.5/10

بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands برای گیمر‌هایی که متوجه تغییرات بنیادی بازی شده باشند بسیار لذت‌بخش است. در یک طرف، حرکت در یک دنیای باز در سری بازی‌های Ghost Recon کمتر احساس می‌شد که از این سو بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands با ویژگی‌ دنیای بازش تحسین‌برانگیز است. گنجاندن پایگا‌ه‌های رادیویی در بازی و شنیدن موسیقی همانند بازی‌های Grand Theft Auto و Saint Row یک حس کلاسیک را به بازی‌باز القا می‌دهد. در طرف دیگر، ترکیب شدن دنیای باز بازی با گیم‌پلی اکشن،جذاب و دیدنی بازی ساعت‌ها گیمر را مجذوب خود می‌کند. همچنین شما در انجام انفرادی و یا تیمی داستان بازی آزادی کامل دارید. Wildlands یک بازی بزرگ است که ارزش بازی‌کردن را دارد.

Everyeye.it: 8.3/10

Atomix: 8.3/10

بازی جدید سری Ghost Recon به ما یک دنیای‌باز همراه با چشم‌اندازهای زیبا از طبیعت و ماموریت‌های جنگی و اکشن ارائه می‌دهد. متاسفانه در بسیاری از موارد بازی دیده شده است که یوبی‌سافت از یک فرمول تکراری مشابه با سایر بازی‌های دنیای‌باز در طراحی دنیای‌باز بازی استفاده کرده است. در کنار این موضوع، Ghost Recon از یک سیستم بسیار حرفه‌ای برای سفارشی‌سازی کردن سلاح‌ها استفاده می‌کند. گیم‌پلی تاکتیکی و اکشن بازی به همراه شماری از لحظه‌های جذاب و هیجانی به خصوص در حالت Co-Op باعث می‌شوند برای یک‌بار هم که شده این بازی را انجام دهید.

The Games Machine: 8.2/10

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands می‌تواند یک بازی هیجان‌انگیز باشد. با تشکر از سازندگان بازی که یک فرصت به گیمر‌ها داده‌اند تا از زیبایی‌های مناظر بولیوی لذت ببرند. لذت از بازی هنگامی که شما ماموریت‌ها را همراه با سه دوست دیگر‌تان در بخش Co-Op انجام می‌دهید، دو‌چندان میشود. متاسفانه، یک دسته از معایب ناچیز در بازی وجود دارد که می‌توانست بهبود یابد اما این به معنی نیست که از ارزش بازی کاسته شود.

Hobby Consolas: 8.2/10

دنیای‌باز جامد بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands متاسفانه به دلیل تکرار استفاده از برخی از الما‌ن‌های دنیای‌باز کوتاه به نظر می‌رسد. البته هنگامی که شما بازی را به صورت آنلاین بازی می‌کنید این موارد به چشم نمی‌آید.

XGN: 8/10

اگر از آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید وارد دنیای فرانچایز محبوب Tom Clancy's Ghost Recon شوید، بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands بهترین گزینه برای شماست. یک بازی‌ جذاب و دیدنی دنیای‌باز با شماری از جزییات ظریف گرافیکی و بصری و ماموریت‌های اکشن طراحی و ساخته شده است. اگرچه ممکن است گشت‌وگذار و اکتشافات در کشور بولیوی کمی خسته‌کننده و کسل‌کننده باشد.

۳D Juegos: 8/10

بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands در دراز مدت خیلی تکراری است، اما ماموریت‌های اصلی بازی به اندازه‌ی کافی هیجان‌انگیز است مخصوصاْ زمانی که با همکاری سایر دوستانتان ماموریت‌ها را انجام می‌دهید.

GameCrate: 8/10

در واقع کمی باورش سخت است که کمپانی یوبی‌سافت تصمیم دارد با به روز‌رسانی‌های آینده دنیای Ghost Recon Wildlands را گسترش دهد. اما در خبری که در روز عرضه‌ی بازی از سوی کمپانی یوبی‌سافت منتشر شده بود این موضوع تایید شده است. با وجود وسیع بودن دنیای بازی Ghost Recon Wildlands، به روز‌رسانی‌های آینده یک محتوای داستانی و PVP جدید به بازی اضافه خواهند کرد. طرفدارای بازی‌های اکشن تیراندازی سوم شخص می‌توانند ساعت‌ها مهارت‌ها و تاکتیک‌های تیراندازی خود را به کار گیرند (خواه به تنهایی خواه به صورت تیمی). بدون شک طرفداران این فرانچایز محبوب نیز از تجربه کردن بازی Ghost Recon Wildlands لذت خواهند برد.

USGamer: 8/10

بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands از لحاظ کیفیت ایده‌ال است، اما برخی از ماموریت‌ها خسته‌کننده هستند. بازی بدون نقص فنی در طراحی نیست و این بازی Sandbox گاهی اوقات بیش از حد تکراری و مضحک می‌شود. در سمت مثبت، این بازی دارای تعداد زیادی ماموریت است که شما را سرگرم می‌کند. از ویژگی‌های جذاب دیگر این عنوان می‌توان به دنیای باز پرشکوه بازی اشاره کرد که به سادگی بسیار، گیمر را سرگرم می‌کند به خصوص در حالت Co-Op. انتظار یک بازی کامل را نداشته باشید اما اگر شما به تیراندازی، دزدانه حرکت کردن و رانندگی علاقه دارید، Ghost Recon Wildlands بهترین انتخاب برای شماست.

LaPS4: 8/10

بازی Ghost Recon: Wildlands یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های Co-Op را به گیمر ارائه می‌دهد. شخصیت‌های قوی، مکانیزم جامد گیم‌پلی، و برآورده کردن انتظارات ما از لحاظ بصری و صدا‌گذاری از جمله ویژگی‌های بازی Ghost Recon محسوب می‌شود. با این حال کمپانی یوبی‌سافت در طراحی محتوای عمومی بازی از برخی نکات چشم‌پوشی کرده است این قسمت از سری بازی‌های Ghost Recon از لحاظ محتوایی بیش از حد ساده و روتین مانند است. نکات ضعف و قوت بازی برابر و یکسان است.

Eurogamer Italy: 8/10

Ghost Recon: Wildlands به ریشه‌های حماسه‌ای خیانت داشته است، در عین حال یک دنیای باز سرگرم‌کننده‌ای است که پر از ماموریت‌های اکشن و آیتم‌های قابل جمع‌آوری است. ضمن اینکه انجام بازی به صورت تیمی و گروهی باعث می‌شود که این عنوان برای گیمر‌ها پرشورتر به نظر برسد.

Vandal Online: 8/10

اگرچه یک حس تکراری تا پایان بازی همراه ما بود اما ما از گشت و گذار و اکتشاف در دنیای‌باز Wildlands به همراه سایر هم تیمی‌هایمان لذت بردیم. اگر شما به دنبال یک بازی‌ Co-Op‌ای هستید که رویکرد استراتژیک از حالت سوم شخص در دنیای‌باز ارائه بدهد مطمئن شوید که این بازی را انجام خواهید داد.

Multiplayer.it: 8/10

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands اولین عنوان در سری بازی‌های Ghost Recon است که به صورت دنیای‌باز ارائه می‌شود که دارای ماموریت‌های جنگی جذاب و هیجانی و حالت کمپین انفرادی و تیمی یا آنلاین است.

JeuxActu: 8/10

Ghost Recon Wildlands یک بازی بسیار عالی در سبک دنیای‌باز بوده که از ویژگی Co-Op برخوردار است. از سوی دیگر احساس می‌کنم همانند سایر بازی‌های دنیای‌باز کمپانی یوبی‌سافت این بازی نیز کمی فاقد شخصیت‌پردازی است.

PlayStation LifeStyle: 8/10

Ghost Recon Wildlands از یک بازی کامل گام‌ها فاصله دارد اما به جرات می‌توان گفت یکی از تاثیرگذارترین ریبوت‌های این فرانچایز محبوب به شمار می‌آید. مکانیزم بازی تیمی به خوبی در این عنوان پیاده‌سازی شده است به طوری که تاکنون این سیستم را در سری بازی‌های Ghost Recon ندیده‌ایم. دنیای‌باز Wildlands هم یک موقعیت جغرافیایی واقعی را به بازی‌کننده ارائه می‌دهد و باعث می‌شود بازی‌کننده تمایل پیدا کند تا در این دنیا به گشت و گذار بپردازد.

CG Magazine: 8/10

با وجود تنظیمات عمومی بازی، و فراوانی بیش از اندازه‌ی منو‌های یوبی سافت، لول‌ها و آمار‌ها، Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands یک عنوان اکشن تاکتیکی و تیراندازی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای است که از نظر هوش مصنوعی بسیار قوی بوده. آزادی و ماهیت رویکرد ماموریت‌های دنیای‌باز بازی برای طرفداران بازی‌های FarCry و Phantom Pain بسیار آشناست که به گیمر این اجازه را می‌دهد از برخی از تجارب تاکتیکی خلاق برای خلق لحظات هیجانی و لذت بخش در گیم‌پلی استفاده کند.

IGN: 7.9/10

این بازی بزرگ تیراندازی دنیای‌باز به طور مداوم نشان می‌دهد که معایب خاصی را در انواع ماموریت‌ها و فیزیک ماشین‌‌ها دارد. اما به عنوان یک بازی SandBox که گیم‌پلی‌اش از حالت Co-Op پشتیبانی می‌کند این بازی بسیار قدرتمند ظاهر شده است. اگر شما می‌خواهید تجربه‌هایی مانند تعقیب با هلی‌کوپتر‌، ماموریت‌های ترور، و ماموریت‌هایی از این قبیل را بار‌ها و بار‌ها داشته باشید Ghost Recon: Wildlands در مقابل شماست.

GameSpot: 7/10

به عنوان دومین بازی دنیای‌باز در سری بازی‌های Tom Clancy، Ghost Recon: Wildlands یک بازی تیراندازی سوم شخص متوسط و نسبتاْ خوب است که نتوانسته نتیجه خوبی در پی داشته باشد. بازی دنیای بسیار وسیع و زیبایی دارد و تنوع مراحل نیز خوب به نظر می‌رسند. با این حال پس از اینکه به درب خانه El Sueno رسیدید، بازی جذابیش را از دست داده و دیگر انگیزه‌ای به شما برای رفتن به سراغش نمی‌دهد. پس از آن دیگر حتی بازی کردن این اثر همراه با دوستان هم لذت زیادی ندارد و پس از مدتی همه چیز در این جهان وسیع و بزرگ تکراری می‌شود.

Playstation Universe: 7/10

Gameblog.fr: 7/10

Twinfinite: 7/10

Metro GameCentral: 6/10

COGconnected: 6/10

We Got This Covered: 6/10

GameCritics: 5/10

Slant Magazine: 5/10

ارسال نظر