ربات های غول پیکر کف اقیانوس را برای یافتن طلا، نقره و مس حفاری می کنند

ربات های حفار برای حفاری در یک مایلی کف دریای "بیسمارک" در نزدیکی "پاپا گینه نو" در حال آماده سازی هستند. ماموریت این ربات ها یافتن معادن طلا و نقره و مس است.

ربات های غول پیکر کف اقیانوس را برای یافتن طلا، نقره و مس حفاری می کنند

به گزارش کلیک، شرکت ماشین های رباتیک زیر دریایی oil Machine Dynamics که زیر مجموعه شرکت Nautilus Minerals، در حال ساخت این ربات هاست. این ربات ها در سال 2016 تست خواهند شد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود از سال 2018 به مدت 30 ماه راهی ماموریتشان خواهند شد.

_z5a0720

این ربات های عظیم الجثه زیر دریایی توسط یک کشتی 750 فوتی ساخت کارخانه کشتی سازی چین به محل حفاری منتقل می شود. پیش بینی می شود در اولین حفاری این ربات ها 2.5 میلیون تن مواد معدنی شامل مواد فلزی که ارزشی بالغ بر 1.5 میلیارد دلار دارد، خارج شود.

سه عدد ربات برای جمع آوری مواد معدنی ارسال می شود که هر کدام وظیفه خاصی دارد. یکی از آن ها وارد معادن غنی از فلز می شود و آن ها را خرد می کند و دیگری وظیفه ساییدن و ریز کردن تخته سنگ ها را بر عهده دارد.

و ربات سوم سنگ های خرد شده را جمع آوری کرده و از طریق لوله ای آن را به کشتی که ربات ها با آن اعزام شده اند می فرستد.

شرکت Nautilus سعی می کند هر گونه نگرانی در مورد آثار محیط زیستی را با ساخت پناهگاه هایی در مناطقی که ربات ها در حال حفاری هستند از بین ببرد. این پناهگاه ها در موقعیت های خاص قرار می گیرند تا جانداران آن مناطق در آن جا جمع شوند.

منبع: techinsider.io

ارسال نظر