ایسوس و گیگابایت هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده تولید می‌کنند

دو شرکت گیگابایت و ایسوس قصد دارند محصولات خود را در زمینه واقعیت مجازی به بازار عرضه کنند تا از این بازار پیش رو عقب نمانند.

ایسوس و گیگابایت هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده تولید می‌کنند

به گزارش کلیک، حتما با شرکت تایوانی ایسوس آشنایی دارید. این شرکت سال‌هاست که در زمینه‌ی طراحی و تولید قطعات سخت افزاری گوناگون کامپیوترها فعالیت می‌کند و لپ‌تاپ‌های اختصاصی خود را نیز تولید و روانه‌ی بازار می‌نماید. فعالیت‌های این شرکت در این زمینه کاملا موفقیت آمیز بوده و این موضوع منجر شده که ایسوس هم اکنون به عنوان یکی از برندهای برتر موجود در صنعت کامپیوتر شناخته شود. اما فعالیت‌های ایسوس تنها به بخش کامپیوترها مربوط نمی‌شود. این شرکت تایوانی در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی هم کم و بیش فعال است. سری محصولا زن‌فون این شرکت طی چند سال اخیر به شکل ویژه‌ای از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفته و توانسته سودهای مناسبی را برای ایسوس به همراه داشته باشد. به تاگزی گفته شده که این شرکت قصد دارد در نسل سوم پرچمداران خود از اسکنر اثر انگشت کاربر نیز بهره بکگیرد و بدین ترتیب کارایی محصولاتش را افزایش دهد.

اما بر اساس تازه‌ترین خبرهای ارائه شده، این امکان وجود دارد که در آینده‌ی نزدیک شاهد شروع فعالیت‌های ایسوس در زمینه‌ی طراحی و تولید هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشیم. چندی پیش این کمپانی به طور رسمی اعلام کرد که احتمالا طی سال آینده به شکل گسترده‌ای بر روی تکنولوژی هدست‌های واقعیت افزوده متمرکز می‌شود. بر اساس اظهارات اخیر برخی افراد، ظاهرا ایسوس در مرحله‌ی اول فعالیت‌های خود با ردموندی‌ها (شرکت مایکروسافت) همکاری خواهد داشت و نهایتا با تامین قطعات الکترونیکی خاص مورد نیاز به این شرکت با قیمت‌های ارزان‌تر منجر به افت قیمت نهایی هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز مایکروسافت می‌شود. مطمئنا کاهش قیمت نهایی هدست هولولنز مایکروسافت، کابران بیشتری نسبت به خرید آن اقدام خواهند کرد و این موضوع برای هر دو کمپانی ایسوس و مایکروسافت یه سود دو طرفه محسوب می‌شود. علاوه بر این ظاهرا همکاری ایسوس و مایکروسافت منجر می‌شود که نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر از نسخه‌ی اصلی هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز نیز ساخته شود که احتمالا با نام اختصاصی هولوگراف روانه‌ی بازار خواهد شد.

0

به طور کلی همکاری مابین مایکروسافت و ایسوس چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. این دو شرکت مدت‌هاست که با یکدیگر همکاری دو طرفه دارند. مایکروسافت و سیستم عامل محبوب ویندوز این شرکت در کنار قطعات کامپیوتری و لپ‌تاپ‌های ایسوس معنا پیدا می‌کند و در مجموع از دیرباز مابین این دو کمپانی روابط بسیار خوبی حاکم بوده است. بنیانگذار و رئیس کمپانی ایسوس آقای جانی شی (Jonney Shih) در اینباره می‌گوید که میزان استقبال کاربران از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بسیار چشمگیر خواهد بود و ما قصد داریم که مرحله‌ای جدید از این تکنولوژی‌ها را در اختیار کاربران قرار دهیم. بنا به اطلاعات اخیر ارائه شده از سوی سایت DigiTimes، ظاهرا ایسوس در تلاش است تا به زودی از اولین هدست واقعت مجازی خود را به گونه‌ای طراحی کند که قابلیت تعامل کامل با گیمینگ پی‌سی‌های ایسوس و نسخه‌های 64 و 32 بیتی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت و پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و ای‌ام‌دی را داشته باشد. بنابراین مطمئنا در آینده‌ی نزدیگ ایسوس هم به تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده روی خواهد آورد و محصولاتی از این دسته را روانه‌ی بازار می‌کند.

2

اما ایسوس تنها شرکتی نیست که قصد دارد وارد این صنعت و تکنولوژی شود. بر اساس گزارش منبع DigiTimes ظاهرا شرکت گیگابایت (Gigabyte) هم قصد دارد که وارد صنعت و تکنولوژی هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی شود. گفته شده که کمپانی گیگابایت در این راستا با شرکت چینی تولید کننده‌ی هدست‌های واقعیت مجازی 3Glassess وارد همکاری شده است و احتمالا اولین نسخه از هدست‌های واقعیت مجازی این دو کمپانی که با نام برند گیگابایت معرفی خواهد شد، به زودی و در سال 2016 روانه‌ی بازار می‌شود. بنابراین کاملا مشخص است که کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تکنولوژی و دستگاه‌های هوشمن دریافتند که سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در آینده‌ی نزدیک سود مناسبی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. در این بین اچ‌تی‌سی هم قصد دارد از هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود با نام Vive VR رونمایی کند. شاید سال 2016 میلادی سال هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد!

منبع: androidheadlines

ارسال نظر