گوشی ماراتون ام 5 پلاس جیونی تاییده‌ی TENAA دریافت کرد

تقریبا چیزی در حدود یک ماه پیش بود که خبر معرفی و عرضه‌ی گوشی هوشمند ماراتون ام 5 شرکت جیونی (Gionee Marathon M5) در کشور هندوستان را شنیدیم.

گوشی ماراتون ام 5 پلاس جیونی تاییده‌ی TENAA دریافت کرد

گوشی هوشمندی که از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 720 در 1280 پیکسل بهره‌مند بوده و تراشه‌ی MT6735 مدیاتک و رمی 3 گیگابایتی را به همراه داشت. اما جالب توجه‌ترین بخش طراحی ماراتون ام 5 مربوط به باتری قدرتمند 6020 میلی آمپر ساعتی آن بود.

به گزارش کلیک ، امروز شاهد تایید شدن مشخصات فنی نسخه‌ی پلاس گوشی ماراتون ام 6 از سوی سازمان TENAA بودیم. سازمان TENAA شرکتی است که در کشور چین قبل از عرضه‌ی هر محصول دیجیتال و ارتباطی می‌بایست خصوصیات و ویژگی‌های آن را تایید کند. طبق گزارش این سازمان گوشی هوشمند ماراتون ام 5 پلاس جیونی از صفحه نمایشی 6 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل بهره‌مند می‌شود. رم 3 گیگابایتی و سیستم روی یک چیپی (SoC) از سری محصولات شرکت مدیاتک و مجهز به پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای هم در این گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد (متاسفانه به نام دقیق سیستم رو یک چیپ اشاره‌ای نشده، اما احتمال تجهیز این محصول به تراشه‌ی Helio X10 و یا Helio P10 زیاد به نظر می‌رسد).

1

جیونی برای دوربین اصلی و سلفی گوشی ماراتون ام 5 پلاس خود هم به ترتیب از دو سنسور 13 و 5 مگاپیکسلی بهره گرفته است. اما نکته‌ی جالب توجه در این است که باتری این محصول ظرفیت و توانی معادل با 5020 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند! بدون تردید شما هم انتظار داشتید که نسخه‌ی پلاس این گوشی با توجه به اینکه از صفحه نمایشی بزرگ‌تر هم بهره می‌برد، به باتری با توان و ظرفیت بیشتر مجهز شود اما بنا به دلایل خاصی کمپانی جیونی در یک اقدام عجیب ظریفت باتری نسخه‌ی پلاس این گوشی هوشمند را با 1000 میلی آمپر ساعت کاهش همراه کرده است.

2

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان TENAA ابعاد کلی بدنه‌ی گوشی ماراتون ام 5 پلاس جیونی 8.2 در 81 در 160.7 میلیمتر بوده و وزن نهایی آن معادل با 206 گرم خواهد بود. متاسفانه هنوز مشخص نشده که این گوشی هوشمند به طور اختصاصی در بازارهای داخلی کشور چین و کشورهای آسیایی عرضه خواهد شد و یا شاهد عرضه‌ی آن در بخش‌های غربی و سایر بازارهای جهانی نیز خواهیم بود. هم اکنون در ایالات متحده، محصولات شرکت جیونی به فروش می‌رسند اما این محصولات با نام برند اختصاصی جیونی عرضه نمی‌شوند و تحت نظر برند BLU روانه‌ی بازار می‌گردند. به عنوان مثال هم اکنون در ایالات متحده گوشی هوشمند Elife S5.1 کمپانی جیونی که رسما به عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند موجود در دنیا شناخته می‌شودبا نام اختصاصی BLU Vivo Air عرضه شده است. همچنین کمپانی جیونی در کشورهای اروپایی هم از لقب Allview به منظور عرضه‌ی محصولاتش استفاده می‌کند. در هر صورت موضوعی که کاملا محسوس است، این موضوعست که شرکت‌های چینی تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت هستند و هم اکنون اغلب محصولاتی که از سوی این شرکت‌ها عرضه می‌شود، باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه‌تر از محصولات سایر برندها هستند.

منبع: phonearena

ارسال نظر