به مایکروسافت ایده جدید بدهید و جایزه بگیرید!

ایده های خود را درباره هولولنز با مایکروسافت به اشتراک بگذارید؛ شاید شما برنده جایزه نهایی مسابقه مایکروسافت باشید.

به مایکروسافت ایده جدید بدهید و جایزه بگیرید!

به گزارش کلیک، شرکت مایکروسافت به تازگی رقابتی ترتیب داده تا بتواند از ایده ها و خلاقیت دیگران برای ساخت اپلیکیشن بعدی دستگاه هولولنز (HoloLens) کمک بگیرد. بهترین ایده خود را برای این دستگاه واقعیت افزوده به مایکروسافت بدهید و آن شرکت این ایده را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.
البته در نظر داشته باشید که مایکروسافت به دنبال این نیست تا برایش یک اپلیکیشن بنویسید یا حتی در کدنویسی آن مشارکت کنید بلکه از کاربران می خواهد تا ایده خود را پیش از 11 فوریه 2016 به سایت این شرکت ارسال کنند. برنده این مسابقه در صف اول توسعه این برنامه قرار می گیرد، در جلسات هفتگی پرسش و پاسخ و بررسی مشارکت خواهد کرد و در نهایت ایده برنده، توسط طراحان و مهندسین مایکروسافت ساخته خواهد شد.

بر اساس اعلام این شرکت، تمام اپلیکیشن های نوشته شده برای این دستگاه اپلیکیشن های جامعی خواهند بود که بر روی تلفن های همراه، تبلت ها و کامپیوترهایی که از ویندوز 10 استفاده می کنند قابل اجرا هستند و علاوه بر این تمام اپلیکیشن های جامع ویندوز نیز بر روی هولولنز قابلیت اجرا دارند. هولولنز از یک مجموعه API های هولوگرافیک ویندوزی خاص استفاده می کند که ورودی هایی مانند نگاه کاربر را ردیابی می کند؛ کاری که سایر بسترهای سخت افزاری قادر به انجام ان نیستند.
مایکروسافت پیش از این عاشقان فناوری را با نمایش عمومی و تجربه استفاده از هولولنز شگفت زده کرده و اکنون به دنبال این است تا پایگاه هوادارانش از این دستگاه دست نکشند که این مسئله در نهایت به پیشبرد توسعه اپلیکیشن این هدست منجر می شود. این ایده از انجا نشئت گرفته که مایکروسافت نمی خواهد یک ویندوز فون دیگر بر روی دستش بماند.

a67d3d33-e1e5-4cf7-bf3d-dbe1befc8d8c.0.0


فعالیت های هولولنز بیشتر به سمت توسعه نرم افزاری می رود

در ماه می شاهد نسخه نهایی سخت افزار هولولنز بودیم که یک دستگاه مستقل همراه است و تصاویر هولوگرافیک را بر روی بخش کوچکی از میدان دید کاربر نمایش می دهد. دستگاهی که مایکروسافت قصد دارد تا در سال 2016 عرضه کند صرفا برای استفاده توسعه دهندگان برنامه های کاربردی است.
یکی دیگر از نشانه های حرکت این دستگاه به سمت توسعه نرم افزاری، اخراج 30 مهندس سخت افزار از تیم هولولنز و انتقال 30 نفر دیگر به سایر بخش های شرکت است؛ البته مایکروسافت هنوز پاسخی در این زمینه به رسانه ها نداده است.
در حال حاضر صفحه ایده ها در سایت مایکروسافت بسیار شبیه به صفحه صدای کاربر در سایت هایی است که به دنبال گرفتن بازخورد کابران هستند. در صفحه ایده ها، کاربران می توانند ایده های خلاقانه خود را برای اکثر محصولات مایکروسافت، از ویندوز گرفته تا آفیس و ایکس باکس پیشنهاد دهند. تا زمان انتشار این خبر، بازخوردهای بسیار محدودی مانند آموزش خصوصی پیانو، آواتار واقعیت مجازی کورتانا و روشی برای تماشا و دست کاری نمودارها و گراف های سه بعدی در فضای مجازی ارائه شده است. سوالی که اکنون به ذهن می رسد این است که آیا در آینده با فضای کار مجازی که در فیلم معروف گزارش اقلیت شاهدش بودیم مواجه خواهیم شد؟

منبع: Pcworld

ارسال نظر