ستاره ای که ۱٫۳ میلیون سال بعد انسان را نابود می‌کند!

رسانه کلیک – امروزه یک سیارک عظیم از کنار سیاره ما در یک فاصله بسیار امن عبور می کند، اما اگر بشر قریب به ۱٫۳ میلیون سال دیگر زندگی کند، شاهد عبور مهلک یک ستاره از کنار زمین خواهند بود.

ستاره ای که ۱٫۳ میلیون سال بعد انسان را نابود می‌کند!

به گزارش رسانه کلیک ؛ به نقل از وبگاه BGR، تحقیقات جدید در آژانس فضایی اروپا نشان می دهد که یک ستاره موسوم به Gliese 710 به سمت منظومه شمسی در حال حرکت است که عبور آن از کنار خورشید زندگی را برای ساکنان زمین دشوار خواهد کرد.

آژانس فضایی اروپا در ماموریتی که «گایا» نامیده شده یک نقشه سه بعدی بسیار دقیق از کهکشان راه شیری ایجاد کرده که با آن می توان مسیر بسیاری از ستاره های اطراف منظومه شمسی را شناسایی کرد.

تاکنون مسیر صدها هزار ستاره که تا ۵ میلیون سال دیگر به سمت منظومه ما می آیند، ترسیم شده است و اما حالا مسیر حرکت ستاره Gliese 710 به سمت زمین نشان از یک خطر جدی برای حیات بشر دارد.

این ستاره به طور مستقیم با خورشید برخورد نمی کند، بلکه مسیر آن حدود ۱٫۴ تریلیون مایل با خورشید فاصله دارد، اما فاصله این دو ستاره به حدی به هم نزدیک است که باعث شود خرده سیاره های یخی همراه با این ستاره برای ساکنان منظومه شمسی مشکلات جدی ایجاد کنند.

گفته می شود هر ستاره دنباله دار هنگام حرکت، ابری از خرده سیاره های عمدتا یخی را با خود حمل می کند که به آن «ابر اورات» گفته می شود. هنگام عبور ستاره Gliese 710 از منظومه شمسی احتمالا تعدادی از این خرده سیاره های یخی به مرکز سیستم خورشیدی برخورد می کنند که این اتفاق می تواند زندگی را برای هر کسی که در یکی از سیارات درونی مانند زمین ساکن است، بسیار دشوار کند.

گفتنی است با توجه به وضعیت کنونی محیط زیست در زمین، تغییرات آب و هوایی، جمعیت بیش از حد و تهدیدات هسته ای، بشر باید خیلی خوش شانس باشد که بتواند تا چند قرن دیگر در زمین زندگی کند چه برسد به ۱٫۳ میلیون سال دیگر!

ارسال نظر