درآمد 131 میلیون دلاری بازی God of War همه را شگفت زده کرد!

رسانه کلیک - شاید خرید بازی های تک نفره داستانی به صورت دیجیتالی چندان در میان بازیکنان مرسوم نباشد، اما درآمد بازی God of War فقط فقط از فروش نسخه دیجیتالی به رقم شگفت انگیز 131 میلیون دلار رسیده است.

درآمد 131 میلیون دلاری بازی God of War همه را شگفت زده کرد!

با توجه به افزایش تعداد بازی های آنلاین محور و گسترش بخش چند نفره عناوین ویدیویی و خلق حالت های جذاب و مهیج برای این بخش، بازی های تک نفره داستانی کم کم آن رنگ و بوی همیشگی خود را از دست می دهند و عناوین جدیدی همچون فورتنایت و پابجی به لطف گیم پلی درگیرکننده بخش چند نفره آنلاین توجه بازیکنان را به خود جلب کرده اند.

با اینکه اغلب شرکت های مشهور بازی سازی نظیر بتسدا و تیک تو اینتراکتیو با این نظر موافق نیستند، اما نتایج به دست آمده نشان می دهد که بازیکنان و گیمرها بیشتر از گذشته به تجربه بازی های آنلاین و چند نفره تمایل دارند. از طرف دیگر، فروش دیجیتالی بازی های تک نفره داستانی با فروش نسخه فیزیکی آن ها به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و به دلیل آنکه پس از اتمام مراحل بخش داستانی، هیچ محتویات تازه تری برای تجربه وجود ندارد، معمولا کاربران به سراغ تهیه نسخه فیزیکی این نوع بازی ها می روند که در صورت اتمام آن، دیسک بازی را با یک اثر ویدیویی دیگر تعویض کنند.

این در حالی است که در نسخه دیجیتالی امکان تعویض و یا فروش بازی های تک نفره داستانی وجود ندارد و بازیکنان پس از اتمام مراحل باید قید بازی را هم بزنند و مجددا برای خرید یک اثر دیگر هزینه کنند.

با این حال، بر اساس تحقیقات جدید شرکت تحلیلگر «سوپر دیتا» (SuperData)، به نظر می رسد بازی های ویدیویی تک نفره پرطرفدار و معروف که از داستان بسیار عمیق و درگیرکننده برخوردار هستند، از قاعده فوق پیروی نمی کنند و درآمد حاصل از فروش دیجیتالی آن ها به شدت بالا است.

در همین رابطه، شرکت سوپر دیتا مدعی است که درآمد بازی God of War در اولین ماه انتشار خود از مرز 131 میلیون دلار عبور کرده است. جالب تر اینکه این درآمد صرفا از فروش نسخه دیجیتالی بازی تخمین زده شده و شامل درآمد حاصل از فروش نسخه فیزیکی بازی نمی شود که با در نظر گرفتن این موضوع، درآمد 131 میلیون دلاری بازی رقم قابل توجه و تحسین برانگیزی است و باید استودیوی سانتا مونیکا را بخاطر خلق این اثر ویدیویی خارق العاده تحسین کرد.

البته بررسی های این شرکت تنها به درآمد بازی God of War خلاصه نمی شود، بلکه درآمد ماه نخست بازی هایی همچون The Witcher 3: Wild Hunt و Uncharted 4: A Thief's End نیز در این گزارش به چشم می خورد.

شرکت سوپر دیتا دلیل اصلی موفقیت و فروش فوق العاده زیاد بازی های تک نفره داستانی را تاکید اساسی بر اهمیت داستان های غنی و عمیق می داند. بنا بر جدیدترین تحقیقات و بررسی ها، میزان درآمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی های پرمخاطب The Witcher 3: Wild Hunt و Uncharted 4: A Thief's End در ماه نخست انتشار به ترتیب برابر با 69 میلیون دلار و 56 میلیون دلار بوده است. به علاوه، همانطور که اشاره کردیم، درآمد بازی God of War در اولین ماه انتشار خود به رقم 131 میلیون دلار رسیده است که اختلاف فاحشی در میان میزان درآمد تازه ترین نسخه «خدای جنگ» و دو بازی مذکور دیده می شود.

نکته قابل توجه این است که دو بازی God of War و Uncharted 4: A Thief's End به صورت انحصاری بر روی کنسول نسل هشتم پلی استیشن 4 منتشر شده اند و با وجود محدودیت در پلتفرم مقصد، دستیابی به چنین درآمدی بی شک موفقیت بزرگی برای سازندگان و شرکت سونی محسوب می شود. از طرفی، نتایج ارائه در خصوص درآمد عنوان ویدیویی The Witcher 3: Wild Hunt مختص پلتفرم پلی استیشن 4 نیست و درآمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در این گزارش در نظر گرفته است.

در دیگر خبرهای پیرامون بازی God of War، چندی پیش شرکت ژاپنی سونی در جریان جلسه گزارش مالی سه ماهه اخیر خود رسما اعلام کرد که عنوان ویدیویی خدای جنگ به طور قابل توجهی فراتر از انتظار سازندگان و سونی عمل کرده که منجر به بازنگری در سود این شرکت شده است.

شایان ذکر است؛ بازی پرطرفدار و بی نظیر God of War در روز جمعه 31 فروردین (20 آوریل سال میلادی 2018) توسط شرکت سرگرمی های تعاملی سونی به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد. در حال حاضر، نسخه استاندارد و دیجیتال دیلاکس بازی به ترتیب با قیمت های 59.99 دلار و 69.99 دلار در فروشگاه پلی استیشن استور به صورت دیجیتالی به فروش می رسد.

در رابطه با فروش بازی خدای جنگ باید عرض کنیم که این عنوان ویدیویی تنها در سه روز اول انتشار خود به فروش بیش از 3.1 میلیون نسخه ای دست یافت و توانست رکورد سریع ترین فروش بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 را از آن خود کند. همچنین، جدیدترین ماجراجویی خدای جنگ در ماه آوریل سال جاری میلادی به پرفروش ترین و محبوب ترین بازی ویدیویی در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد و موفقیت های بسیار زیادی را برای استودیوی سانتا مونیکا و شرکت سرگرمی های تعاملی سونی به همراه آورد.

در نهایت، پیشنهاد می کنیم که نقد و بررسی کوتاه عنوان محبوب God of War از دید منتقدان معتبر سراسر جهان در رسانه کلیک را از دست ندهید. جهت اطلاع از نمرات و امتیاز و همچنین مطالعه نقد کوتاه بازی، بر روی این لینک کلیک کنید.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با درآمد بازی God of War چیست؟ شما بین دو بخش چند نفره آنلاین و بخش تک نفره داستانی کدام یک را انتخاب می کنید؟ آیا بخش چند نفره در نهایت می تواند جای خالی روایت داستان غنی و عمیق را پر کند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر