GoGo Van اولین استارت آپ ۱ میلیارد دلاری در هنگ کنگ

استارت آپ هنگ کنگی با نام GoGo Van شرکت ارائه دهنده خدمات لجستیک که وظیفه برقراری ارتباط میان رانندگان ون و مشتریان را برای حمل کالا بر عهده دارد، نخستین سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری خود را با هدف بدست آوردن بازاری فراتر از B2B انجام داده است.

GoGo Van اولین استارت آپ ۱ میلیارد دلاری در هنگ کنگ

گوگو ون (GoGo Van) و سایر شرکت های همکار مانند Lalamove به عنوان شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل شناخته می شوند، با این حال تعداد زیادی از مشتریان آنها از دنیای کسب و کار هستند.

GoGo Van یک میلیارد دلار برای ادغام با شرکت چینی «سوئون ۵۸» که خدمات رسانی به مصرف کنندگان را به عهده دارد، هزینه کرده است.

«سوئون ۵۸» مالک وب سایت «۵۸» با حدود ۱٫۲ میلیون راننده دارای ۱۰۰ شعبه در شهرهای چین بوده و گوگو ون علاوه بر ۸ شعبه در چین، مراکزی در تایوان، سنگاپور، کره و هند دارد.

شرکت ادغام شده که GoGo Van نامیده شده، با هدف ارائه خدمات این شرکت در مراکز «سوئون ۵۸» و هموار کردن مسیر برای فعالیت «سوئون۵۸» در خارج از مرزهای چین ایجاد شده است.

«استیون لم» مدیر عامل شرکت یک میلیارد دلاری در مصاحبه با وبگاه TechCrunch گفت: «با ادغام این شرکت ها، موقعیت رهبری در چین و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی و فراتر از آن را خواهیم داشت. همچنین در آینده ۲۰۰ میلیون دلار برای گسترش در دو یا سه بازار جدید سرمایه گذاری شده و در سال ۲۰۱۹ بازار خود را به استرالیا و کشورهای اروپایی گسترش می دهیم.»

برنامه مشترک دیگر، سرمایه گذاری «علی بابا»، شرکت تجارت الکترونیک چینی، از طریق صندوق کارآفرینی GoGo Van ادغام شده با "سوئون ۵۸" است.

«لم» یادآور شد: «هنگ کنگ نیز با افزایش تعداد شرکت های فن آوری می تواند مقصد بعدی «IPO» یا عرضه اوراق بهادار شرکت به عموم برای اولین بار باشد».

ارسال نظر