گزینه شوخی آوریل گوگل دردسرساز شد

به لطف کاربرانی که سرویس شوخی را اشتباها در ایمیل‌های جدی به کار انداختند، سرویس Mic Drop جیمیل به‌جای خنده‌دار بودن باعث ناراحتی شد و عواقب وخیمی به همراه داشت.

گزینه شوخی آوریل گوگل دردسرساز شد

به گزارش کلیک، شوخی اول آوریل گوگل دردسر ساز شد و بسیاری از افراد نگران از دست دادن شغلشان شدند.

با شروع اول آوریل در استرالیا، شرکت گوگل جدیدترین شاهکار خود را اعلام کرد: Gmail Mic Drop یک نسخه خاص از دکمه ارسال است که یک گیف از مینیون‌ها(یکی از موجودات بی جنسیت و با سن نامعلوم از مجموعه من نفرت انگیز) لباس ملکه پوشیده است و یک میکروفون در انتهای میل شما می‌اندازد.

گوگل وبلاگ خود اعلام کرد: "شما می‌توانید این پیام را برای هرکسی ارسال کنید اما پاسخی دریافت نخواهید کرد. دریافت کننده ایمیل ظاهرا پاسخ پیام را ارسال می‌کند، اما چیزی به دست شما نخواهد رسید."

برای اغلب شرکت‌ها ممکن است این پایان کارشان باشد، اما گوگل سابقه دیرینه‌ای در ساخت محصولاتی دارد که در روز اول آوریل منتشر می‌شوند، حتی اگر این محصولات تنها بیست و چهار ساعت دوام بیاورند.

Mic-Drop_Send-compressor

متاسفانه مکانی که گوگل برای کار گذاشتن این دکمه انتخاب کرده بود، درست کنار دکمه ایجاد ایمیل جدید بود که باعث می‌شد کاربران بسیاری اشتباها این دکمه را فشار دهند.

فردی که در بخش کمک فروم جیمیل نوشته است: به لطف Mic Drop من شغلم را از دست داده‌ام. من یک نویسنده هستم و یک ضرب‌العجل برای ارسال مطلب داشتم. مقاله را برای رئیسم ارسال کردم اما پاسخی از وی دریافت نکردم، تا اینکه متوجه شدم سهوا دکمه Mic Drop را زده‌ام. در مقاله اشکالاتی وجود داشت که باید تصحیح می‌شد اما من پاسخ رئیس را دریافت نکردم. او انیمیشن ارسال شده را جدی گرفته و تصور کرده است من اهمیتی برای نظرات وی قائل نیستم. سپس از رئیس بسیار عصبانی، یک ایمیل دیگر حاوی پیام صوتی دریافت کردم و آنجا بود که متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است.

نگرانی‌های مشابه دیگری نیز در این فروم کمک دیده می‌شود. یک کاربر دیگر نوشته است: "دروغ آوریل بسیار سرگرم کننده و جالب است اما نه هنگامی که شغل و مسئولیت‌های مرا تحت تاثیر قرار دهد. من یک ایمیل بسیار مهم را برای سی نفر ارسال کردم و اشتباها دکمه Mic Drop را فشردم. پس از اینکه متوجه شدم چه اتفاقی افتاده سعی کردم گزینه ارسال معمولی را بزنم اما دیگر دیر شده بود. آیا راهی هست که این گزینه را خنثی کند؟"

نفر سومی نوشته است: "متاسفانه برخی از دوستان باهوش من به عنوان مهندس ارشد در گوگل کار می‌کنند. من با آن‌ها تماس گرفته و بابت این ویژگی احمقانه سرشان فریاد زدم، زیرا فشردن اشتباه این گزینه باعث شده بود من برای مشتریان مهم، فردی بی ادب به نظر برسم."

در نتیجه این شکایات، گوگل اعلام کرد این گزینه را غیرفعال کرده است. این شرکت به روزنامه گاردین گفت: "ظاهرا امسال ما خودمان را به شوخی گرفته‌ایم. به دلیل این اشکال، ویژگی MicDrop سهوا به‌جای خنده‌دار بودن باعث دردسر شده است. ما عمیقا متاسفیم. این ویژگی اکنون غیرفعال شده است. اگر هنوز این گزینه را می‌بینید، کافیست یک بار صفحه را مجددا بارگذاری کنید."

Mic drop تنها چیزی نیست که گوگل برای شوخی اول آوریل راه اندازی کرده است. این شرکت شوخی‌های زیادی ساخته که حداقل پنج تای آن راه اندازی شده است. این شوخی‌ها شامل Cardboar پلاستیکی گوگل (یک جعبه شفاف که شما صورت خود را جلوی آن می‌گیرید تا "حقیقت واقعی" فعال شود)، و جوراب‌های قابل جستجو (به شما کمک می‌کند از طریق برنامه گوگل جوراب‌های خود را پیدا کنید). البته هیچ کدام از این موارد تا کنون باعث اخراج شدن فردی نشده‌اند.

منبع: theguardian

ارسال نظر