ساخت ساعت حرکتی توسط گوگل و LG در پروژه Soli

گوگل به آرامی در حال پیشرفت در یکی از جالب ترین فناوری های خود تا به امروز است، که نوع تعامل ما با دستگاه های هوشمند را تغییر خواهد داد. این فناوری Soli نامیده می شود.

ساخت ساعت حرکتی توسط گوگل و LG در پروژه Soli

به گزارش کلیک، این ساعت اساساً یک رادار کوچک است که می تواند حرکات کوچک دست را شناسایی کند، که برای کنترل لباس های هوشمند، ساعت های هوشمند و دستگاه های دیگر به کار می رود.

Soli توسط بخش ATAP گوگل تولید شده است، این بخش مسئول عرضه برخی از فناوری های غیر معمول تر این شرکت به دنیای واقعی بوده است. Soli برای اولین بار در کنفرانس I/O گوگل در سال گذشته رونمایی شد و از آن تاریخ به بعد، گوگل با حدود ۶۰ توسعه دهنده همکاری کرده و برای آنها ابزارهای توسعه نرم افزاری ارسال کرده تا ابزارهای تشخیص اشیاء، قابل پوشیدن و غیره را تولید کنند. اما شاید جالب ترین آنها تولید یک ساعت هوشمند و یک اسپیکر دارای فناوریSoli در داخل خود است.

البته تراشه نمایش داده شده در سال گذشته در داخل یک ساعت هوشمند نرمال قرار نمی گرفت، بنابراین تیم سازنده آن را به طور اساسی دوباره طراحی کرد. این تراشه جدید مصرف انرژی را به مقدار قابل ملاحظه ای تا ۲۲ مرتبه کاهش می دهد، در حال حاضر قرارگیری آن در رادار ۰٫۰۵۴ وات نیز نیروی زیادی صرف می کند - با این وجود، نسخه جدید هنوز هم با ۱۸ هزار فریم در ثانیه کار می کند و به میزان قابل توجه ۲۵۶ مرتبه کارآمد تر است.

این در یک ساعت هوشمند چه معنایی دارد؟ شما می توانید آن را حتی بدون تماس با آن کنترل کنید. آن از یک رادار برای ردگیری کنترل های حرکتی استفاده می کند. برای مثال، در نسخه آزمایشی ساعتی که با مشارکت ال جی ساخته شده بود، ما مشاهده کردیم که اگر شما دست خود را به دستگاه نزدیک یا دور کنید، دستگاه می تواند در بین پیام ها حرکت کند. شما با یک ضربه سبک انگشت می توانید یک پیام را برای خواندن کامل انتخاب کنید. طبق گفته گروه سازنده، حسگر آن می تواند حرکت را تا ۱۵ متر دورتر تشخیص دهد.

به نظر می رسد که این مسافت مناسبی برای استفاده از یک ساعت هوشمند باشد، و البته می توان این حسگر را در دستگاه های دیگر نیز استفاده کرد. نمونه جالب آزمایشی دیگری که در آن Soli به عنوان یک اسپیکر استفاده شده است توسط شرکت JBL متعلق به صنایع بین المللی Harman ساخته شده است، به طوری که با تشخیص حرکات کاربر از آن سوی صحنه، در بین تِرَک های موسیقی حرکت می کند.
متاسفانه وقتی به محصولات Soli برای مصرف کنندگان نگاه می کنیم، این دستگاه هنوز ناشناخته است، اما با این حال، بخش ATAP در سال آینده یک بسته ابزار توسعه جدید ارسال خواهد کرد. در ضمن شما می توانید در ویدئوی ارائه شده با قابلیت های Soli آشنا شوید.

منبع:msn

ارسال نظر