گوگل پلتفرم واقعیت افزوده ARCore را در پاسخ به اپل وارد گوشی‌های اندرویدی کرد

رسانه کلیک - گوگل برای رقابت با قابلیت واقعیت افزوده ARKit در اپل، پلتفرم اختصاصی خود به نام ARCore  را برای گوشی های اندرویدی ارائه کرد.

گوگل پلتفرم واقعیت افزوده ARCore را در پاسخ به اپل وارد گوشی‌های اندرویدی کرد

وبگاه the next web که در حوزه انتشار اخبار تکنولوژی فعالیت دارد، در مطلبی نوشت گوگل از نسخه پیش نمایش ARCore رونمایی کرد. این محیط نرم افزاری توانایی‌های واقعیت افزوده را وارد دنیای دستگاه‌های تلفن همراه اندرویدی می‌کند.

گوگل پیش از این نیز یک پلتفرم واقعیت افزوده به نام تانگو را در این زمینه ارائه داده بود اما این نرم افزار در تعداد کمی از تلفن‌های قدرتمند اندرویدی قابل اجرا بود چرا که برای اجرای تانگو گوشی شما باید مجهز به سخت افزار و دوربین قوی بود که بتواند اشیا سه بعدی مجازی را در یک فضای فیزیکی قرار دهد، نرم افزار جدید احتیاجی به این پیش نیازهای سخت افزاری ندارد.

با ARCore، گوگل واقعیت افزوده را به بسیاری از گوشی‌های اندرویدی می‌آورد. این شرکت می‌گوید امیدوار است که نسخه نهایی در بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه کار کند.

همچنین این شرکت می‌خواهد توسعه دهندگان بیشتری را در طراحی اپلیکیشنهای واقعیت مجازی درگیر کند؛ به عنوان مثال در ماه گذشته اپلیکیشن Blocks منتشر شد؛ برنامه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد مدل‌های سه بعدی دلخواه را در زمینه ایجاد کنید.

اما چه چیزی را می‌توانیم از ARCore انتظار داشته باشیم؟

کارکترهای سه بعدی مجازی که می‌توان آنها را اطراف فضاهای واقعی حرکت داد، جلوه‌های نورانی سرگرم کننده مانند آتش بازی‌هایی که به نظر می‌رسد درست مقابل چشم شما منفجر می‌شوند و روبات‌های مجازی که می‌توانید آنها را در اتاق نشیمن خود قرار دهید، از جمله قابلیت‌های این امکان جدید اندروید است.

این قابلیت جدید در حال حاضر تنها جنبه سرگرمی و بازی دارد اما به زودی اپلیکیشن های کاربردی و مفید برای آن عرضه خواهد شد؛ مانند نقشه‌های شناور با دستیارهای راهنمای مسیر که می‌توانند در جهت یابی کمک بسیاری به کاربر کنند.

گفتنی است؛ ARCore برای رقابت با ARKit اپل طراحی شده است که در سیستم عامل iOS توانایی نسبتا قابل قبولی برای اجرای برنامه‌های قابلیت افزوده با روشنایی و موقعیت جسمی دارد و به نظر می‌رسد که در آیفون بعدی این توانایی‌ها بیشتر هم شود. در واقع دستگاه‌های اندرویدی برای رقابت با اپل نیازمند ARCore بودند.

گوگل معتقد است که برای آنکه واقعیت افزوده جایگاه واقعی خود را در آینده به‌ دست بیاورد، باید این قابلیت به وب‌ها نیز افزوده شود. بنابراین نیاز است تا مرورگرهایی طراحی شوند که محتوای واقعیت افزوده را در وب‌سایت ها پشتیبانی کنند و حتی اجازه اجرای آن را در هر دو سیستم عامل Android و iOS را بدهند.

رسیدن تکنولوژی واقعیت افزوده به گوشی‌های بیشتر بسیار جالب توجه است اما گوگل همچنان باید برای ارتقا سطح این تکنولوژی و ارائه اپلیکیشن های کاربردی بیشتر در این زمینه تلاش کند.

ارسال نظر