ارتش گوگل به مبارزه با بدافزارها می رود

کمپانی گوگل اعلام کرد، بیش از 780 میلیون تبلیغ اینترنتی را در راستای سیاست کاری خود و به منظور حفاظت از حریم شخصی کاربران و مصونیت آنها از حملات بدافزارها حذف کرده است.

ارتش گوگل به مبارزه با بدافزارها می رود

به گزارش کلیک، این شرکت برای حفظ این مبارزه علیه تبلیغات مضر و برای ارتقا سطح تجربیات تبلیغاتی خود، علاوه بر سرمایه گذاری بر فن آوری، بیش از 1000 نفر را از سراسر دنیا استخدام کرده و به این امر اختصاص داده است.
"سریدار راماسوامی نایب رئیس با سابقه بخش تبلیغات و بازرگانی گوگل به تازگی عنوان کرده است، زمانی که تبلیغات خوب باشند آنها شما را به محصول و یا خدمات مورد علاقه تان وصل کرده و دریافت کالای مورد نظر را تسهیل می بخشند. تبلیغات بد می توانند تمام تجربیات اینترنتی شما را تخریب کنند، این مشکلی است که ما آن را خیلی جدی گرفته ایم.

مسدود کردن متقلب ها
انگیزه ای که گوگل در پس فعالیت خود در جهت ارتقا سطح تجربه تبلیغات دارد از روی نوع دوستی نیست، بلکه در جهت منافع این شرکت است. این غول جستجوی اینترنتی بیشترین درآمد را از بابت تبلیغات به دست می آورد. نوعی از تجارت که اگر کاربران نسبت به کلیک کردن بر روی تارنماهای تبلیغاتی آن بدگمان شوند می تواند آسیب جدی ببیند. برای جلوگیری از این آسیب، گوگل به کار گیری یک راهبرد سختگیرانه در جهت اینکه چه چیزهایی می توانند و یا نمی توانند در قالب کلمات تبلیغاتی تبلیغ شوند را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.
در سال 2015 بیشترین تبلیغات هدف گیری شده توسط گوگل، تبلیغاتی بودند که بالاترین احتمال داشتن فعالیت تجاری ناپسند را داشتند. از این دست می توان به تبلیغات تجویز دارو اشاره کرد. "راماسوامی" در این باره می گوید: "ما بیش از 5/12 میلیون تبلیغی را که سلامت و سیاست دارویی ما را مورد تعرض قرار داده بودند، مسدود کردیم. از جمله تبلیغ داروهای تایید نشده و آنهایی که بطور گمراه کننده ای ادعا داشتند به اندازه داروهای تجویزی تاثیرگذارند."

کلاهبرداری در زمینه کاهش وزن، از قبیل تبلیغ مکمل هایی که درباره توانایی خود در کاهش وزن ادعای گزاف داشتند نیز موجب شد گوگل به بیش از 30000 وب سایت مشکوک شود. این شرکت اعلام کرد سال گذشته بالاترین آمار شکایات بر علیه این مدل کلاهبرداری بوده است.

پایان پیغام های جعلی
حتی تبلیغ محصولات قانونی هم تحت نظارت امنیتی قرار گرفتند. گوگل به بیش از 10000 وب سایت و 18000 حساب کاربری مظنون شد که سعی در فروش اجناس تقلبی مانند ساعت هایی با طراحی خاص داشته اند. حمله به اطلاعات شخصی که موجب فاش شدن این اطلاعات می گردد نیز سبب بسته شدن 7000 وب سایت دیگر شد.
شرکت گوگل همچنین گزارش داده است که حجم نرم افزارهای ناخواسته که کاربران سهوا دانلود کرده و بر روی دستگاه خود نصب می کنند را کاهش داده است. برای این امر نیز بیش از 10000 وب سایت را مسدود کرده است. اما شاید بزرگترین هدف گوگل تبلیغاتی بودند که کاربران را برای کلیک کردن بر روی خود فریب می دادند. مانند تبلیغاتی که بصورت پیغام بر روی سیستم نمایان می شدند. این شرکت اعلام کرد تنها در سال گذشته 17 میلیون تبلیغ را به این دلیل بیرون انداخته است.
اما اینها تنها متقلبان و فریب کارانی نبودند که گوگل به سراغشان رفت. این شرکت همچنین تبلیغاتی که بر روی صفحه نمایش موبایل ظاهر می شدند و آن را اشغال می کردند و یا شما را به سمت صفحات ناخواسته ای روانه می کردند را غیر فعال کرد. گوگل در حال حاضر بر روی فن آوری کار می کند که می تواند کلیک های عمدی و غیر عمدی بر روی تبلیغات را از هم تشخیص دهد. با این کار علاوه بر جلوگیری از ترک کاربران از سایت آنها می توانند پول حاصل از تبلیغات قانونی را نیز دریافت کنند.
علاوه بر این اقدامات، گوگل اعلام کرده است که در جهت سیاست های محدودسازی تبلیغ خدمات، امسال پشتیبانی هایی در مقابل بدافزارها نیز فراهم دیده است.

منبع: techradar

ارسال نظر