ابزار جدید موتور جستجوی گوگل، موقعیت مکانی کاربران را شناسایی می‌کند

رسانه کلیک – کد کشورها، دیگر در پسوند دامنه‎های گوگل کاربردی ندارد، به طوری که اکنون با شناسایی خودکار موقعیت مکانی توسط گوگل کاربران می‌توانند به نتایج جستجوی مرتبط تری دست پیدا کنند.

ابزار جدید موتور جستجوی گوگل، موقعیت مکانی کاربران را شناسایی می‌کند

این غول دنیای فناوری برای نشان دادن نتایج جستجوی محلی به جای استفاده از دامنه‎های خاص کشورها به خدمات اینترنت مبتنی بر مرورگر در دستگاه‎های موبایل، اپلیکیشن Google برای پلت‎فرم iOS و همچنین اپلیکیشن‎های Search و Maps برای دستگاه‎های رومیزی توجه می‎کند؛ به عنوان مثال ممکن است به آدرس google.com.au مراجعه کنید، ولی اگر ساکن نیوزیلند باشید نتایج جستجو بر اساس موقعیت فعلی شما نشان داده خواهد شد. گوگل با بررسی گوشه پایین سمت چپ صفحه، همان‎طور که در تصویر مشاهده می‎کنید، موقعیت شما را شناسایی خواهد کرد.

شناسایی خودکار موقعیت مکانی توسط گوگل

اگر کشور خود را تغییر دهید، گوگل به صورت خودکار آن را متوجه شده و بر اساس موقعیت جدید نتایج را نشان می‌دهد. بنابراین، اگر به ژاپن بروید، نتایج محلی مربوط به این کشور را مشاهده خواهید کرد، ولی اگر دوباره به ایران سفر کنید، نتایج بومی مربوط به کشور خود را خواهید دید.

ممکن است زمانی که در خانه خود هستید، مشاهده نتایج بومی برای کشور مورد نظرتان به سختی صورت گیرد، اما با ویژگی شناسایی خودکار موقعیت مکانی توسط گوگل همواره می‎توانید به موقعیت دیگری جابجا شوید؛ برای این کار، به بخش تنظیمات وب‎سایت گوگل بروید و برای تعیین مکان مورد نظر، به دنبال منویی تحت عنوان «Regions for Search Results» بگردید.

ارسال نظر