یک میلیارد کاربر گوگل به ویرایشگر تبدیل می شوند

گوگل قصد دارد تا از توان عموم کاربران خود بهره برده و اجازه ویرایش نقشه هایش را به آنان بدهد.

یک میلیارد کاربر گوگل به ویرایشگر تبدیل می شوند

ه گزارش کلیک، در اعلامیه ای که از سوی شرکت گوگل عنوان شده، این شرکت در تلاش است تا برای بهبود کیفیت و تقویت اپلیکیشن Google Map خود از قدرت عموم مردم استفاده کند. این اقدام از طریق معرفی چند قابلیت نرم افزاری انجام می گیرد که به کاربران اجازه می دهد تا راحت تر جزئیات محل و مکان های خود را به اشتراک بگذارند و ویرایش های پیشنهادی دیگران را تائید کنند. تا کنون بسیاری از کاربران شاهد آغاز به کار این تغییرات بوده اند. اما گوگل امروز به طور رسمی این تغییرات را اعلام کرد که حاکی از بروز تغییرات گسترده تر در آینده است.

در حالی که گوگل می گوید که روزانه میلیون ها آپدیت در این نقشه ها به وجود می آورد اما این آپدیت ها هنوز برای دستیابی به اطلاعات جزئی و دقیق مورد نیاز , کافی نیست. به همین دلیل است که این شرکت برای بهبود سرویس های خود به کاربران رو آورده است.

این شرکت قابلیت ها و توانمندی های کاربران را از طریق اجازه دادن به افزودن مکان های ناپیدا و همچنین تصحیح اطلاعات تجاری با استفاده از اپلیکیشن های موبایل و یا سرویس جستجو گوگل گسترش داده است. در این رابطه ممکن است تا کنون متوجه گزینه های " پیشنهاد ویرایش " و " اضافه نمودن مکان های ناپیدا" شده باشید.

screen-shot-2016-07-21-at-10-32-19-am

این ویرایش ها بلافاصله ارائه نخواهد شد چرا که ممکن است نظرات یک فرد از دقت کافی برخوردار نباشد.

در عوض، Google Map با قرار دادن اخطار ها و اطلاعیه هایی، هنگامی که ویرایش تصحیح نشده ای وجود دارد، به شما پیغام می دهد که " شخصی اطلاعات جدیدی به شما پیشنهاد داده است " . هنگامی که بر روی این پیام کلیک می کنید، می توانید این ویرایش را تصحیح و یا تائید کنید. هنگامی که تعداد کافی از افراد اطلاعات مشابهی را تایید کنند، آن داده بر روی نقشه منتشر خواهد شد. البته این قابلیت، در حال حاضر تنها در نسخه های اندروید و جستجو های گوگل قابل دسترسی است.

این شرکت همچنین در تلاش است تا تجارتخانه ها و صاحبان فروشگاه ها و صنایع را به ارائه اطلاعاتی بیش از جزئیات صرف زمان کار و آدرس تر غیب کند.

امروز سرویس نقشه گوگل همچنین برای کشف مکان هایی برای بازدید مورد استفاده قرار می گیرد. مکان هایی چون رستوران ها که این سرویس را رقیب سرویس هایی چون Yelp نموده است. البته گوگل مدت ها است که اقدام به جمع آوری داده های مربوط به مجموعه های رستورانی است تا از این طریق به مردم کمک کند تا بر اساس فاکتور هایی چون قیمت، زمان در روز، منوی پیشنهادی و روشنایی، رستوران مورد پسندشان را انتخاب کنند.

هم اکنون سرویس نقشه گوگل به همگان اجازه می دهد تا دانسته های خود را در رابطه با یک مکان خاص از طریق کلیک بر روی دکمه توضیحات بیفزایند. توضیحاتی که شامل گزینه هایی چون "ساعات خوش نوشیدن " و یا داشتن و یا نداشتن منوی " سلامت " و یا " غذای گیاهی " می شود. این مورد آخر تنها بر روی نسخه اندروید نقشه گوگل و یا جستجوی گوگل بر موبایل قابل دسترسی است.

این نخستین باری نیست که گوگل از توان و نیروی عموم کاربران و بازدیدکنندگان برای ارتقای مجموعه داده های تجاری و بازرگانی بهره می برد. سال گذشته، این شرکت در ازای مرور و بررسی منظم مکان های تجاری و همچنین ویرایش و تصحیح و فراهم آوردن داده های تجاری به " راهنما های محلی " پاداش می داد.

از آن زمان تا کنون، این شرکت تلاش های اینچنینی خود را که در آن ها از نیروی عموم مردم بهره می برد، افزایش داده است تا بتواند کاربران عادی را نیز شامل شود. با بیش از یک میلیارد کاربر، سرویس نقشه گوگل در حال حاضر از جمعیت کاربر قابل ملاحظه ای برخوردار است که می توانند به ویرایشگران تبدیل شوند. اگر تا کنون شاهد حضور این سرویس ها در سرویس نقشه گوگل خود نبودید باید به زودی آنها را مشاهده کنید.

ارسال نظر