شیطنت گوگل در مسدود کردن دسترسی به جیمیل در ویندوز ۱۰

رقابت گوگل و مایکروسافت به ویندوز ۱۰ کشیده شد. این طور که به نظر می رسد دسترسی به جیمیل از طریق ویندوز ۱۰ توسط گوگل مسدود شده است.

شیطنت گوگل در مسدود کردن دسترسی به جیمیل در ویندوز ۱۰

به گزارش کلیک، این دو غول دنیای فناوری در چند زمینه مختلف مثل سیستم عامل های کامپیوتری(سیستم عامل های کروم در برابر ویندوز)، موبایل (اندروید در برابر ویندوز فون/ ویندوز ۱۰ موبایل)، موتور جستجو(گوگل در برابر بینگ) و غیره در حال رقابت هستند. اما اکنون به نظر می رسد که این روابط نه چندان دوستانه در مسایل دیگری مثل دسترسی اپلیکیشن ها نیز نمود پیدا کرده است.

با وجود همه این رقابت نفسگیر آیا گوگل حق داشت تا دسترسی به برخی از سرویس های خودرا از جانب ویندوز ۱۰ مایکروسافت مسدود کند؟ بر اساس گزارشی از سوی NPU، به نظر می رسد که گوگل اپلیکیشن داخلی ایمیل در ویندوز ۱۰ را مسدود کرده تا کاربران نتوانند ازاین طریق به جیمیل دسترسی داشته باشد. مدت هاست که دسترسی به جیمیل از طریق اپلیکیشن داخلی ایمیل با مشکل روبه رو نبوده و یا حداقل از زمانی که ویندوز ۱۰ عرضه شده چنین اتفاقی سابقه نداشته است. اما به نظر می رسد که اخیراً گوگل دسترسی به جیمیل از طریق اپلیکیشن داخلی ایمیل ویندوز را به بهانه ایمن نبودن مسدود کرده است.

با این وجود به نظر می رسد که تنها بعد از اجازه دادن به یک اپلیکیشن نه چندان امن برای دسترسی به جیمیل بوده که اپلیکیشن اصلی و داخلی ایمیل دوباره شروع به کار کرده است. مطمئناً این اتفاق برای کاربران پیشرفته تر یک مشکل به حساب نمی آید اما کاربران مبتدی، ممکن است این طور فکر کنند که اپلیکیشن داخلی ایمیل دیگر کار نمی کند و هیچ کار دیگری از دست آنها بر نمی آید.

هنوز مشخص نیست که این روند بلاک شدن در کدام مناطق اتفاق افتاده است و یا شاید هم این مشکل تنها یک خطای سهوی بوده که گوگل آن را از روی عمد انجام نداده است.

ارسال نظر