گوگل اچ تی سی را خریداری کرد؛ تولید انحصاری گوشی های پیکسل

رسانه کلیک - در نهایت گوگل اچ تی سی را خریداری کرد. در حالی که در گذشته گوگل اعلام کرده بود که خواهان خریداری بخش طراحی گوشی های هوشمند اچ تی سی است، با این حال این قرارداد امروز به صورت رسمی امضا شد و مهندسان اچ تی سی به گوگل پیوستند.

گوگل اچ تی سی را خریداری کرد؛ تولید انحصاری گوشی های پیکسل

گوگل اچ تی سی را به مبلغ 1.1 میلیارد دلار تصاحب کرد، البته تنها بخش طراحی گوشی های هوشمند این شرکت تایوانی به گوگل واگذار شد ( آیا بخش تولید موبایل های اچ تی سی به گوگل واگذار می‌شود ). این خبر را Rick Osterloh، مدیر بخش سخت افزار گوگل در وبلاگ این شرکت منتشر کرده است. در این خبر ذکر شده است:

تیم فوق العاده با استعداد طراحی گوشی های هوشمند اچ تی سی به گوگل پیوستند تا در سال های آینده محصولات خلاقانه و بهتری را طراحی و معرفی کنند.

بر اساس این قرارداد بیش از 2000 مهندس اچ تی سی به گوگل می پیوندند. تمامی این مهندسان در تایوان باقی می مانند و بزرگ ترین جمعیت مهندسان گوگل در آسیا و اقیانوسیه را تشکیل می دهند. بخش تولید و واقعیت مجازی اچ تی سی از این قرارداد مصون باقی می مانند ولی بخش تحقیق و توسعه گوشی های هوشمند این کمپانی به گوگل واگذار می شود.

طراحی گوشی های هوشمند اچ تی سی

این حرکت نشان دهنده قصد جدی گوگل در رابطه با تولید سخت افزار است. مسلما این مهندسان برای تولید گوشی های هوشمند پیکسل استخدام شده اند. در میان این مهندسان افرادی وجود دارند که در توسعه پیکسل و پیکسل 2 نقش داشته اند.

در حال حاضر گوگل بخش کوچکی از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد ولی به نظر می رسد گوگل اچ تی سی را به این علت خریداری کرده تا به رقابت با سامسونگ و اپل در بخش گوشی های پرچمدار بپردازد. در مصاحبه ای که Osterloh با بلومبرگ انجام داده به این موضوع اشاره داشته که گوگل اچ تی سی را به صورت هدفمند خریداری کرده است.

هم اکنون محصولات پیکسل فروش خیلی خوبی را در بازار تجربه نمی کنند ولی این شرکت انتظار دارد تا در 5 سال آینده تبدیل به یکی از رهبران صنعت گوشی های هوشمند شود.

ارسال نظر