Datally اپلیکیشن اختصاصی گوگل برای کاهش حجم اینترنت مصرفی

رسانه کلیک - گوگل به تازگی اپلیکیشن Datally را برای کنترل و نظارت بهینه‌تر بر روی میزان حجم مصرفی اینترنت عرضه کرد. این اپ همچنین نقاط اتصال وای فای را به سرعت پیدا می کند.

Datally اپلیکیشن اختصاصی گوگل برای کاهش حجم اینترنت مصرفی

به گزارش کلیک ؛ به نقل از وب‌سایت انگجت، اپلیکیشن Datally حجم مصرفی هر کدام از اپلیکیشن ها را درون یک منوی حبابی شکل نشان می‌دهد و بدین طریق کاربر می‌تواند به راحتی هر کدام از اپلیکیشن های مورد نظرش را از دریافت و ارسال دیتای اینترنت متوقف کند.

اپلیکیشن Datally میزان مصرف روزانه اینترنت را درون یک نمودار میله‌ای نشان داده و نقاط اتصال وای فای را هم پیدا می‌کند.

کاربران اندروید به خوبی می‌دانند گوشی های اندرویدی به صورت پیش‌فرض دارای برخی از این قابلیت ها است. اما گوگل با ارائه این اپ تلاش کرده تمام تنظیمات مربوط به کنترل و مدیریت حجم مصرفی دیتا را در یک جا قرار دهد تا کاربر هنگام استفاده از آنها دچار سردرگمی نشود.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت؛ این اپلیکیشن کاربردی توسط جامعه "کاربران میلیاردی نسل بعدی گوگل" (Next Billion Users) طراحی شده که هدفشان به گفته خود گوگل این است که دسترسی به اینترنت را برای مردم کشورهای توسعه یافته راحت‌تر کنند.

البته اپلیکیشن Datally نه تنها برای کاربران میلیاردی نسل بعدی گوگل، بلکه برای کسانی که از طرح های اینترنت نامحدود نیز استفاده می‌کنند، مفید خواهد بود. ضمن اینکه گوگل ادعا کرده کاربر با استفاده از این اپ می‌تواند حجم مصرفی اینترنت خود را به میزان ۳۰ درصد کاهش دهد.

شایان ذکر است؛ این اپلیکیشن در حال حاضر در گوگل پلی برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفته است.

منبع: engadget

ارسال نظر