اندروید استودیو 2 برای تجربه ای سریع تر توسط گوگل ارائه شد

به گفته ی گوگل ، ویژگی اجرای سریع یا همان Instant Run جدید می تواند نسخه هایی را برای آزمایش بر روی یک شبیه ساز و یا وسایل متصل شده با سرعتی 50 برابر قبل ایجاد کند.

اندروید استودیو 2 برای تجربه ای سریع تر توسط گوگل ارائه شد

اگر به عقب برگردیم، در ماه می سال 2013 میلادی بود که گوگل برای اولین بار اندروید استودیو را برای توسعه دهندگان به منظور ساخت اپلیکیشن های اندرویدی ارائه کرد. حالا ، این محیط توسعه دهی و برنامه نویسی یکپارچه و رایگان با حالت پیش نمایش نسخه 2 خود را نیز تجربه می کند.

به گزارش کلیک،گوگل در حین برگزاری کنفرانس Android Developer خود در روز دوشنبه اعلام کرد اندروید استودیو 2 آماده بهره برداری می باشد. IDE بر اساس IntelliJ است تا برنامه نویسی و همچنین عیب یابی به طور موثر و مفیدی انجام شود و نیز بر روی سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا خواهد بود.

اولین نسخه پیش نمایش بر روی بهبود عملکرد تمرکز نموده است : بنا به گفته گوگل ، ویژگی Instant Run جدید به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا در کد ها دستکاری کند و نتایج این تغییرات و دستکاری ها را در شبیه ساز داخلی برنامه و یا وسیله متصل به آن با سرعتی بیشتر از قبل مشاهده کند.

توسعه دهندگان برای استفاده از این قابلیت می بایست آن را فعال کنند ؛ تنظیمات برنامه را می توان در پایین قسمت های Build، Execution Deployment در preferences برنامه پیدا کرد و هم چنین تنها به اپلیکیشن های اندرویدی که از API سطح 14 به بالا استفاده می کنند امکان پذیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که هنوز تعدادی از تغییرات کد ها توسط Instant Run پشتیبانی نمی شوند.به طور مثال ، شما تنها می توانید از آن در هنگام تغییر یک پیاده سازی متودinstance یا static و یا در هنگام اضافه و یا حذف کردن یک کلاس استفاده کنید.

گوگل به Next Web می گوید : "بر خلاف محدودیت های کنونی ، Instant Run می تواند build ها راتا 50 برابر سریع تر از قبل اجرا کند و IDE به طور کلی در هنگام نوشتن اپلیکیشن ها برای دستگاه هایی که از اندروید 6 استفاده می کنند 5 برابر سریع تر عمل می کند."

همچنین در نسخه پیش نمایش اندروید استودیو 2.0 یک تابع نمایشگر GPU قرار داده شده است که جزئیات راجع به وضعیت GL یک کد را نشان می دهد.

این قابلیت آزمایشی کاملا اختیاری است و به منظور استفاده می بایست دانلود شود و از طریق ابزار های SDK اندروید استودیو 2.0 نصب شود.

منبع : zdnet

ارسال نظر