منظم شدن فایل ها در گوگل درایو

با توجه به اعلامیه جدید شرکت گوگل در مورد جدید‌ترین تغییرات ایجاد شده در محصولات این شرکت، کاربران سیستم ذخیره فایل گوگل درایو تعدادی گزینه‌ جدید برای مدیریت اسناد خود در اختیار خواهند داشت.

منظم شدن فایل ها در گوگل درایو

به گزارش کلیک، خصوصیات جدید اضافه شده توسط گوگل شامل گزینه‌های جدید نوار ابزار برای جابجایی فایل‌های موجود به مکان جدید، و همچنین اضافه کردن فایل جدید به درایو است. یک تغییر جدید دیگر امکان کشیدن و انداختن فایل به دست آمده طی فرآیند جستجو و قرار دادن آن در یک مکان جدیدی در درایو است.


هدف سازمان دهی چالش ها است

استفاده از "گوگل درایو" یک راه بسیار امن‌ برای نگهداری فایل ها است. اما وقتی‌ که شما فایل‌های بیشتر و بیشتری در آن قرار دهید نظم دادن به آنها چالش برانگیز خواهد شد. به روز رسانی جدید "گوگل درایو" به شما کمک می‌‌کند که آسان تر از پیش فایل های خود را در آن قرار دهید.
از دیگر خصوصیات جدید، امکان سازمان دهی اسناد حتی پیش از آپلود در نرم افزار است.
به عنوان مثل اگر شما سندی داشته باشید که هنوز وارد "درایو من" نشده باشد، حالا با گزینه‌ "به درایو من اضافه کن" موجود در نوار ابزار در بالای صفحه می‌‌توانید این سند را به آن اضافه کنید. و اگر قبلا این سند را به "درایو من" اضافه کرده باشید (و یا پیش نمایش یک سند موجود در آن را ببینید) می توانید مستقیما و به آسانی‌ وبه سرعت آن را از صفصه نمایش به شاخه‌های مختلف منتقل کنید.

ادعای "درایو" بر داشتن ۱ میلیون کاربر غیر رایگان
"گوگل درایو" تنها یکی‌ از بی‌ شمار نرم‌افزار ذخیره سازی اسناد است، که هم بصورت رایگان و هم غیر رایگان در فضای ابری خود، خدمات ذخیره اسنادی ارائه می‌‌دهد.
به دلیل وجود ترکیبی‌ از کاربران رایگان و غیر رایگان و همچنین کاربران حقیقی‌ و حقوقی، مقایسه کردن شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ذخیره فایل کار آسانی‌ نیست. گوگل سال گذشته اعلام کرد که بالغ بر یک میلیون کاربر غیر رایگان در "درایو" دارد که اکثر آنها فعالیت تجاری دارند.

سایر ارائه دهندگان سرویس ابر ذخیره سازی اسناد نیز برای کسب درآمد به طور چشمگیری بر کاربران تجاری خود تکیه کرده‌اند. در ماه دسامبر شرکت "باکس" گزارش داد که کاربران غیر رایگان این شرکت به بیش از ۵۴۰۰۰ نفر رسیده است که بیش از نیمی از آنها را شرکتهای "Fortune 500" تشکیل می‌‌دهند. درحالی که شرکت "دراپ باکس" اعلام کرد که به ۱۵۰۰۰۰ شرکت سرویس "تجارت دراپ باکس" ارائه داده است.

با اینکه کاربران از تغییرات جدید "گوگل درایو" استقبال کرده اند، عده‌ای نیز در قسمت نظرسنجی وبلاگ این شرکت اعلام کرده‌اند که هنوز هم کمبود برخی از خصوصیات وجود دارد. آن ها از اینکه "گوگل درایو" از یک سری از ضمائم و برچسبها پشتیبانی‌ نمی‌‌کند انتقاد کرده اند. همچنین نداشتن توانایی در چیدمان فایل ها بر اساس حجم آنها نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. سال گذشته "اکتا" (Okta)، ارائه دهنده خدمات "مدیریت شناسایی آنلاین" طی‌ گزارشی شرکت "باکس" را تحت عنوان "رهبری شفاف" در در بین کاربران تجاری خود معرفی‌ کرد، اما در ادامه این گزارش افزود: با وجود گزینه‌‌های زیاد و ابداعات جدیدی که هر روز ظاهر می‌‌گردند، بودن در مقام اول برای هیچ کس امن نخواهد بود.

منبع: PCworld

ارسال نظر