گوگل فیبر اینترنتی را در هانتسویل آلاباما راه اندازی می کند

به دلیل حضور شمار زیاد مهندسین، خدمات اینترنت گیگابایت به هانتسویل آلاباما راه یافت.

گوگل فیبر اینترنتی را در هانتسویل آلاباما راه اندازی می کند

به گزارش کلیک، روز دوشنبه، تامی بتل، شهردار شهر چنین بیان داشت: هانتسویل آلاباما اولین شهر در ایالت خواهد بود که خدمات اینترنت گیگابایت که هزینه‌ ماهیانه‌ آن 70 دلار است را دریافت می‌کند.
او افزود: طرح آوردن اینترنت فیبر (نه لزوماً از گوگل) برای ساکنین آن از سال 2014 آغاز شده و این امر به دلیل فرهنگ مهندسی غنی آن می‌باشد. باور بر این است که سرعت فیبر 100 برابر بیشتر سرعت اینترنت کنونی است که بسیاری از شهروندان در شهرهای سرتاسر ایالات متحده از آن بهره می‌برند.
شهردار بتل چنین می‌نویسد: منطقه‌ های معدودی وجود دارند که سرعت اینترنت آن‌ ها بیش از هانتسویل باشد. راکت سیتی محل تجمع مهندسین کشور است و در میان بهترین منطقه‌ های کشور قرار دارد که مناسب کارمندان stem هستند. اینترنت فوق سریع به هانتسویل کمک خواهد کرد تا در جبهه علم و فناوری پیشرو باشد.
گوگل وعده ای در این زمینه نداده است که اینترنت گیگابایت در هانتسویل راه اندازی خواهد گردید و این روند می‌ بایست به تأیید نهایی برسد. فیبر گوگل با امکانات هانتسویل قابل استفاده است و باور بر این است که تهیه کنندگان کابل از جمله AT&T نیز برنامه ریزی کرده اند تا جهت ارائه‌ خدمات به مشتریان، به شبکه‌ فیبری دست یابند.
جیل سوشماچر، مدیر توسعه‌ فیبر گوگل در مصاحبه با یو اس ای تودی چنین گفت: در سال 2014، مدیران و مسئولین هانتسویل دیدگاه خود در زمینه‌ جامعه ای با اینترنت فوق سریع را ارائه نمودند و تصمیم گرفتند تا شبکه ای را پایه گذاری نمایند که می‌تواند از یک ساختار هوشمند الکترونیکی و سایر نیازهای کلان شهری پشتیبانی به عمل آورد و بهترین وب را برای خانواده‌ها، کارآفرین‌ها، کسب و کارها و دانشگاه‌ها فراهم آورد. تا کنون شبکه‌های فیبری فراوانی را بنا نهاده‌ایم اما در پنج سال گذشته بارها شاهد بوده‌ایم که هر شهر دارای شاخصه‌های منحصر بفرد خود می‌باشد.
فیبرهای گوگل سه انتخاب را ارائه می‌ دهند:

  • گزینه‌ اینترنت رایگان
  • گزینه‌ اینترنت 1 گیگابایت در ثانیه (با هزینه)
  • گزینه ای در بردارنده ی خدمات تلویزیون (همراه با اینترنت 1 گیگابایت در ثانیه)

منبع: zdnet

ارسال نظر