کابل زیردریایی گوگل آمریکا را به فرانسه متصل می کند

رسانه کلیک - گوگل به دنبال اتصال ایالات متحده آمریکا به فرانسه است. کابل زیردریایی گوگل مسافتی برابر با 6437 کیلومتر را پوشش می دهد.

کابل زیردریایی گوگل آمریکا را به فرانسه متصل می کند

به زودی ویرجینیا و فرانسه توسط کابل زیردریایی گوگل به یکدیگر متصل می شوند تا کیفیت سرویس دهی اینترنت بهبود پیدا کند. در بیانیه این هفته گوگل به این موضوع اشاره شده که مسافتی برابر با 6437 کیلومتر از اقیانوس اطلس کابل کشی می شود.

انتظار می رود این پروژه تا سال 2020 تکمیل شود و به بهره برداری برسد. این پروژه برای بهبود گوگل کلود انجام می شود. به گفته گوگل در حال حاضر ترافیک اینترنتی بالایی را در اقیانوس اطلس شاهد هستیم.

گوگل به دنبال ایجاد یک دیتاسنتر در بخش شمالی ایالت ویرجینیاست. در گذشته شاهد حضور کابل های اینترنتی در ساحل ویرجینیا بوده ایم. در سال گذشته از این ساحل برای اتصال ایالات متحده آمریکا به اسپانیا استفاده شده بود. در این پروژه شرکت های مایکروسافت، فیس بوک و Telxius مشارکت داشتند.

کابل های زیردریایی نقش اساسی در زمینه اینترنت ایفا می کنند. 90 درصد ترافیک های اینترنتی به وسیله این کابل ها صورت می پذیرد. کابل زیردریایی گوگل که Henri Dunant نام دارد، دومین پروژه گوگل در زمینه کابل های زیردریایی خصوصی محسوب می شود. پروژه قبلی گوگل Curie نام داشت.

ارسال نظر