گوگل صفحات HTTPS را در اولویت قرار می دهد

گوگل هم مثل سایرین مسئله امنیت را جدی تلقی می کند. در واقع احتمالا گوگل نسبت به سایرین به مسائل امنیتی بیشتر نیز اهمیت می دهد چرا که گوگل اطلاعات و داده های زیادی از کاربرانش در اختیار دارد.

گوگل صفحات HTTPS را در اولویت قرار می دهد

به گزارش کلیک ، برای اطمینان بخشی به افرادی که هر روز از سرویس های مختلف گوگل به خصوص از وان درایو استفاده می کنند، گوگل پستی را در وبلاگ وان درایو ارسال کرده است با این مضمون که آنها سرمایه گذاری مالی برای تقویت امنیت وان درایو در سال 2016 را افزایش داده اند. البته این تنها اعلام رسمی امروز این غول موتور های جستجو با تمرکز روی مسائل امنیتی نبود.

از آنجایی که سرویس جستجوی گوگل منبع اصلی درآمد این شرکت است، وقتی از امنیت صحبت می شود شما باید انتظار داشته باشید که گوگل برای امنیت این سرویس نیز در کل اکوسیستمش اهمیت ویژه ای قائل شود. صد البته صرف نظر از اینکه شما از چه مرورگری استفاده می کنید، باز کردن صفحات HTTPS نسبت به صفحات معمولی همیشه ایمن تر است و به همین دلیل است که اکثر فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی برای پرداخت هزینه شما را به یک صفحه HTTPS هدایت می کنند تا اطلاعات شما در آن پردازش شود. به همین دلیل گوگل نیز اخیرا رتبه صفحات HTTPS را در نتایج جستجو افزایش داده است. همراه با افزایش رتبه صفحات HTTPS، گوگل رسما اعلام کرد که آن ها فرایند اولویت دهی به صفحات HTTPS نسبت به HTTP را آغاز کرده است. بنابر این وقتی از جستجوی گوگل استفاده می کنید، گوگل دو صفحه که به نظر دارای محتوا و دامنه یکسان است را تشخیص داده و به صورت خودکار صفحه ای که HTTPS است را در اولویت قرار می دهد. و این حتی شامل صفحات HTTPS که از صفحه دیگر لینک نشده است نیز می شود.

اگر چه در این اطلاعیه مطرح شده در مواقعی که صفحات محتوای یکسانی دارند این سیستم صفحات HTTPS را ترجیح می دهد که باعث هدایت به این صفحات می شود، این به معنی آن نیست که در همه حال صفحات HTTPS اولویت داشته باشند. گوگل به روشنی بیان کرده است که برای دادن رتبه بالاتر به صفحات HTTPS نسبت به HTTP آن صفحه باید از هرگونه مشکل امنیتی خالی باشد چرا که گوگل نمی خواهد کاربران را به صفحاتی هدایت کند که به ظاهر امن هستند ولی آسیب پذیری دارند. افرادی که تمایل دارند در این مورد بیشتر بدانند می توانند به پست این موضوع در وبلاگ گوگل مراجعه کنند.

منبع: androidheadlines.com

ارسال نظر