خداحافظی با Hangouts گوگل

 اپلیکیشن جدید گوگل به نام Duo که اخیرا معرفی شده است، در بین کاربران سر و صدای زیادی به پا کرده است. این اپلیکیشن جدید فقط برای تماس های صوتی میان کاربران اندروید به کار می رود. گوگل اعلام کرده است که قصد دارد این اپلیکیشن را جایگزین اپلکیشن Hangout در برنامه های اصلی سیستم عامل اندروید کند.

خداحافظی با Hangouts گوگل

به گزارش کلیک، گوگل در راستای تلاش برای طراحی و جایگزینی اپلیکیشن های جدید پیام رسان، از ابتدای ماه دسامبر سال جاری میلادی یعنی از اواسط آذر ماه سال شمسی جاری این امکان را به تولید کنندگان گوشی های اندرویدی می دهد تا به جای تعبیه اپلیکیشن پیام رسان Hangouts به عنوان یک اپلیکیشن پایه و اصلی سیستم عامل اندروید، بتوانند اپلیکیشن Duo را جایگزین آن کنند. اپلیکیشن Duo از جمله اپلیکیشن هایی است که در آن فقط امکان بر قراری تماس تصویری برای کاربران سیستم عامل اندروید وجود دارد. به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران به نظر می رسد تاریخ انقضای اپلیکیشن Hangouts فرا رسیده باشد. البته این اپلیکیشن همچنان به عنوان یک گزینه در بسته اپلیکیشن های سرویس گوگل باقی خواهد ماند تا کاربرانی که تمایل به استفاده از این اپلیکیشن را دارند از آن استفاده کنند. گوگل تولید کنندگان گوشی های اندرویدی را ملزم به تعبیه و نصب این پیام رسان به همراه پیام رسان Duo به عنوان پر کاربردترین اپلیکیشن های تماس تصویری خواهد کرد. از جمله اپلیکیشن های دیگری که گوگل تولید کنندگان گوشی های اندرویدی را ملزم به تعبیه و نصب آن ها بر روی گوشی های اندرویدی می کند می توان به مرورگر Chrome و Google Maps اشاره کرد. البته به نظر می رسد با اجرای سیسات جدید گوگل اپلیکیشن پیام رسان و تماس تصویری Hangouts دیگر جایگاه قبلی خود را نخواهد یافت و ممکن است به سرعت محبوبیت خود در بین کاربران را از دست بدهد.

با این وجود گوگل تاکید کرده است که اپلیکیشن Hangouts همچنان در لیست اپلیکیشن های قابل دریافت در Play Store باقی خواهد ماند و کاربرانی که مایل به استفاده از آن هستند در صورت عدم تعبیه آن به صورت پیش فرض توسط سازنده گوشی اندرویدی آن ها، می توانند از Play Store این اپلیکیشن را دریافت و نصب کنند. این اپلیکیشن تا زمانی که گوگل تصمیم به پایان دادن به عمر آن نداشته باشدف در Paly Store در دسترس کاربران خواهد بود. اما به نظر می رسد بعد از معرفی اپلیکیشن پیام رسان Allo توسط گوگل، اپلیکیشن تماس تصویری Duo نیز نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده باشد. اپلیکیشن Allo با کمک فناوری هوش مصنوعی توانسته است قابلیت ها و خدمات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار دهد و همین امر باعث شده است که بر تعداد طرفداران آن روز به روز افزوده شود. البته این موضوع که امکان دریافت و نصب ابن اپلیکیشن از طریق GMS Suite برای کاربران وجود ندارد هنوز برای بسیاری حیرت آور است. البته به گفته Android Police به نظر می رسد در آینده نزدیک امکان دسترسی به اپلیکیشن Allo از طریق GSM suite برای کاربران برقرار باشد.

با تمام این تفاسیر به نظر می رسد در حال حاضر تنها چیزی که برای گوگل اهمیت دارد و در الویت استف بهبود و توسعه اپلمیشن های تماس صوتی باشد که طراحی Duo را می توان به عنوان یک گام بزرگ و کاربردی در این زمینه دانست.

ارسال نظر